امروز تخریب می کنند و فردا با همان مصالح ساختمان ها را می سازند . در چند هفته گذشته تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق 5،19 و 18 شتاب گرفته است همان طور که ساخت و سازهای غیر مجاز در این یک ماهه افزایش داشته است .

علیرضا زاکانی شهردار تهران درخصوص مقاومت در برابر تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در برخی از مناطق تهران به اکو ایران می گوید :‌پیام ما معلوم است بنده هیچ سازگاری با کار غیر قانونی ندارم .

او درخصوص این که ادعا می شود متخلفات قدرت زیادی دارند هم توضیح می دهد :‌اصلا قدرت ندارند ، یک علت تاخیر در این زمینه  این است که  این حرکت یک عمل بین بخشی است و بخش های دیگر هم باید به مدیریت شهری کمک کنند تا  بتوانیم اقدام اساسی انجام دهیم ، در این بخش کمی اشکال وجود دارد و دوستان به دلیل شرایط کنونی تمهید دارند اما این کار دنبال می شود .

شهردار تهران ادامه می دهد :پیام کاری که در مراد آباد ، خلازیرو... شد این بود که کار غیر قانونی نکنید ، هر فردی که کار غیر قانونی کند  مسلما شهرداری  سراغش می رود چون این رحم و نوکری و خدمت به مردم است ،اینها غیر اصولی می سازند وروی سر مردم  خراب می شود، چرا به مردم ظلم می کنند؟ ، حتی اگر برای خودشان هم می سازنند به خود و خانواده شان  ظلم می کند که چنین حقی ندارند ، به جای چنین ساخت و سازهای غیر مجازی به شهرداری مراجعه کنند تابراساس راهکارهای قانونی کمک شان کنیم ،ما نمی گوییم نه  ما میگوییم بله اما از مسیر درست آن . نه تخلفات و و ساخت و ساز نا ایمن .

زاکانی اشاره ای به بازدیدی که از منظقه 7 داشت اشاره می کند و می گوید : صاحب  یک مجموعه خدماتی که  معلوم شد   پشت بنا  را سوراخ کرده و  4 طبقه ساختند درخواست کمک داشت ، من خیلی رک به او گفتم مجموعه خدماتی روی تخم چشم من من کمکت  می کنم نیوجرسی ها هم از مقابل ساختمان برداشتم اما تخریب بنای غیر قانونی را هم  انجام دادیم و دو طبقه اش را تخریب کردیم و باقی آن  را هم تخریب خواهیم کرد، چون بنا نیست کار غیر قانونی در شهر شود .

او تاکید می کند :‌ساخت  غیر اصولی می شود مترو پل و متروپل می شود آزرده خاطری برای کل مردم ایران . و ظلم به آن مردمانی که از آن منطقه عبور کرده اند و  این بناهای نا ایمن روی آن ها ریخته و جانشان را از دست داده اند .