به گزارش اکوایران، معامله‌گران چهار توصیف از بازار ارز و سکه روز یکشنبه داشتند؛ اول اینکه روز گپ بازارها بود، دوم اینکه روز شنبه پایین بود، بالا رفت، روز یکشنبه بالا بود پایین رفت، سوم اینکه بازارها در روز یکشنبه سیخ زدند اما کباب سوخت و چهار اینکه روز یکشنبه در یکسری از کانال‌ها جو این بود که گویی فضا متشنج بود، در مقابل  داخل یکسری از کانال‌ها فضا هوای توافق بود و روی خارج شدن از بند هفتم اف‌ای‌تی‌اف، مانور می دادند.

قیمت دلار هرات که در پشت خط روز شنبه با افزایش در بالای 53 هزار و 200 تومان بسته شده بود، روز یکشنبه‌ را با با گپ مثبت در 53 هزار و 550 تومان بازگشایی کرد و تا قبل از خبر خارج شدن ایران از بند هفت اف‌ای‌تی‌اف برای شکستن مقاومت تلاش کرد و بعد از این خبر با کاهش حتی تا 52 هزار و 900 تومان هم پایین آمد. در ادامه، قیمت دلار هرات دوباره با افزایش در 53 هزار و 180 تومان به کار خود پایان داد. 

نکته خبر حذف شدن اسم ایران از بند هفت اف‌ای‌تی‌اف این بود که یکسری کانال‌ها که فروشنده بازار بودند این خبر را با تیتر خارج شدن ایران از لیست سیاه اف‌ای‌تی‌اف زدند که کاملا کذب بود. بازار هم به خاطر همین، بعد از کاهش دوباره به کانال 53 هزار تومان برگشت. قیمت دلار تهران هم در مرز کانال 54 هزار تومان بود که با قیمت تتر یکی شده است.

قیمت درهم امارت با گپ مثبت 120 تومانی در 14 هزار و 850 تومان شروع به کار کرد و تا قبل از خبر در همین حوالی نوسان می‌داد اما با این خبر، با کاهش تا 14 هزار و 820 تومان پایین آمد و در ادامه با افزایش در نرخ بازگشایی بسته شد. 

قیمت سکه با گپ مثبت 450 هزار تومانی در 31 میلیون و 900 هزار تومان آغاز به کار کرد و تا قبل از ساعت یک با افزایش تا 32 میلیون و 100 هزار تومان بالا رفت و از این نقطه به کانال 31 میلیون برگشت. در نهایت قیمت سکه در 31 میلیون و 750 هزار تومان بسته شد. حباب سکه امامی که در روز گذشته به کانال 5 میلیون رفته بود در روز یکشنبه با افزایش به 6 میلیون رسید. سکه رفاه بالاتر از تمامی بازارها در کانال 32 میلیون و در 32 میلیون و 200 هزار تومان بسته شد.

قیمت طلای آبشده در روز یکشنبه از سقف مقاومت 11 میلیون و 800 هزار تومان رد شد که معامله‌گران معتقد بودند به خاطر این اتفاقات بازار در چارت کندل سیخ می‌زند. به خاطر همین قیمت با افزایش در یک کندل یک ساعته بعد از گذشتن از این مرز تا 11 میلیون و 900 هزار تومان بالا رفت و در ادامه با خبر تا 11 میلیون و 700 هزار تومان پایین آمد. قیمت طلای آبشده در نهایت بین پله هفتم و هشتم کانال 11 میلیون در نوسان بود.

یک تحلیلی در بازار دست به دست می‌شد مبنی بر اینکه بازار سرمایه الآن در نقطه حمایت مهمی است که اگر از این مرز برگردد می‌تواند تا سقف قبلی برود. از نگاه این تحلیل در صورت چنین اتفاقی فشار از بازار ارز کمتر می‌شود. اما اگر بورس کاهش داشته باشد و دلار بالای مقاومت بماند می‌شود گفت هیجان در بازار وجود خواهد داشت.

با تجربه‌های بازار توصیه می‌کنند نه به موشک زدن و نه به اینکه از لیست سیاه خارج شدیم دقت نکنید همه این‌ها جو بازار است. درنهایت می‌گفتند از این بازار که هیجانی است به دور باشید.

نکته بازار این است که در روز یکشنبه ارزش معاملات صندوق های طلا دو برابر میانگین یک ماه اخیر بوده که معنادار است.