به گزارش اکوایران، مشاور رئیس کل بانک مرکزی گفته بر اساس برنامه این بانک، عرضه ربع سکه طلا در هفته‌ آینده نیز انجام خواهد شد.

امیر هامونی درباره قیمت ربع سکه‌ها هم گفته که روش کشف قیمت و ثبت سفارش در عرضه‌های آینده بر اساس تفاهمی که با سازمان بورس صورت گرفته از طریق سازوکار بورس کالا است. او اعلام جزئیات در این رابطه را به اعلان عمومی آگهی رسمی بورس کالای ایران در هفته آینده موکول کرده است.

وی با اشاره به عرضه ربع سکه در بورس کالا طی روزهای گذشته، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ای که بانک مرکزی از قبل اعلام کرده بود، در این هفته شاهد عرضه گواهی سپرده سکه طلای ربع بهار آزادی در بورس کالا بودیم و مطابق آگهی بورس کالای ایران این عرضه در طی سه روز معاملاتی انجام شد.

مشاور رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که طی این سه روز حدود ۵۰ هزار سکه ربع بهار آزادی با قیمت‌های کشف‌شده در فرآیند ثبت سفارش به روش حراج تک‌قیمتی معامله شد.

بر این اساس، ربع سکه در بورس کالا در روز اول ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، در روز دوم ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان و در روز سوم هم به قیمت ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسیده بود.

با وجود اعلام رسمی بانک مرکزی مبنی بر ادامه عرضه «ربع سکه» در بورس کالا، خبرگزاری ایسنا صبح امروز خبر داده که بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، بانک مرکزی قصد دارد به‌زودی «انواع سکه» را در بورس کالا عرضه کند؛ خبری که هنوز از سوی بانک مرکزی و مسئولان بورس تأیید یا رد نشده است.