سکه امامی توانست در ابتدای هفته به بالای مرز ۱۵ میلیون تومانی نفوذ کند. در ادامه روز شنبه نیز خبری از عقب نشینی کانالی فلز گران بهای داخلی نبود، در شرایطی که دلار از مرز ۳۳ هزار تومانی پایین رفت و تا محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان عقب نشینی کرد. 

افزایش کانالی سکه از نگاه برخی فعالان نشان می دهد که انتظارات تورمی در بازار فلز گران بهای داخلی کمی تقویت شده است، چرا که معامله گران این بازار در شرایط حباب نسبتا سنگین نیز حاضر نشدند فروش های خود را به صورت معنادار بالا ببرند. آن ها ممکن است حداقل در کوتاه مدت انتظار افزایش قیمت دلار را داشته باشند.

در کنار این، گفته می شود که شرایط نزولی حاکم بر بازار سهام نیز تا حدی تقاضای بازیگران بنیادی را در بازار سکه بالا برده است. در بازار دلار نیز معمولا سطح عرضه بازارساز و مداخله وی زیاد است و این موضوع موجب  می شود که بازیگران محتاط تر وارد بازار سکه شوند. 

البته با وجود تمام دلایل مطرح شده توسط فعالان، سکه نمی تواند در میان مدت بدون رشد قیمت دلار به مقاومت بالای کانال ۱۵ مییلون تومان ادامه دهد. حتی ممکن است در صورت ادامه افت دلار در روز جاری، سکه بازان نیز بار دیگر از کانال ۱۵ میلیون تومان عقب بنشینند. با این حال ، رفتار سکه بازان در روز شنبه نشان می داد که انتظار کاهش معنادار دلار را ندارند.