حباب سکه از نزدیک محدوده ۱۸ درصدی به ابتدای محدوده ۱۷ درصدی کاهش یافت. به نظر می رسد عدم افزایش دلار در بازار آزاد یکی از مهم ترین عواملی بود که موجب شد فشار فروش فلز گران بهای داخلی بالا برود و سکه، افت تا زیر مرز ۱۵ میلیون تومانی را تجربه کند. 

روز شنبه ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود ولی روز یک شنبه تا محدوده ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی پایین رفت. 

به گفته فعالان، افت بهای اونس طلا و کاهش بهای دلار دو عاملی بودند که زمینه ساز کاهش بهای قیمت سکه در بازار و هم چنین افت ارزش این فلز گران بها شدند. 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه امامی به زیر محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برود، افت بیشتری در بازار فلز گران بهای داخلی صورت خواهد گرفت. با این حال، سکه بازان بارها در برابر شکسته شدن این حمایت مقاومت کرده اند و دشوار است که در روز جاری نیز چنین اتفاقی رخ دهد.

سناریوی مورد انتظار بر اساس روند سکه در هفته های اخیر این است که این فلز گران بها در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مورد حمایت واقع شود یا به بالای مرز ۱۵ میلیون تومان بازگردد. البته در صورت افت معنادار دلار، سکه نیز با توجه به حباب ۱۷ درصدی، به راحتی می تواند حمایت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد.