سکه امامی به احتمال زیاد در ابتدای روز شنبه به بالای مرز ۱۵ میلیون تومان نفوذ خواهد کرد. بر اساس صحبت های فعالان، دیشب در خرید و فروش های خرد، معامله گران حاضر به عرضه فلز گران بهای داخلی زیر محدوده ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نبودند . این در حالی است که سکه در انتهای هفته به سختی بالای محدوده ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می شد.

صحبت های شماری از فعالان نشان می دهد که برخی از معامله گران احتیاطی قصد دارند مقداری خریدهای خود را بالا ببرند. از نگاه آن ها، شرایط ناامنی و نااطمینانی  موجب می شود که گرایش برای خرید سکه و طلا افزایش یابد و بازیگران محتاط تر از هراس رشد بیشتر قیمت ها وارد بازار شوند. با این حال، بازارساز در هفته های اخیر نشان داده است که به راحتی اجازه نوسان در بازار دلار را نخواهد داد و برخی از سکه بازان انتظار دارند تا زمانی که اسکناس آمریکایی نوسان معناداری را تجربه نکند، در بازار فلز گران بهای داخلی نیز رشد خاصی رخ ندهد

به باور برخی تحلیل گران فنی در صورتی که در روز جاری اسکناس آمریکایی به بالای مرز ۳۳ هزار تومانی نفوذ کند، سکه امامی نیز مرز ۱۵  میلیون تومانی را فتح خواهد کرد. اگر خروج سرمایه از بازار سهام نیز ادامه پیدا کند، سکه بازان به رشد قیمت امیدوارتر خواهند شد. .