سکه امامی برای دومین روز متوالی زیر مرز ۱۵ میلیون تومانی نوسان کرد. این اتفاق موجب شده است که برخی فعالان از کاهش انتظارات صعودی بازیگران فلز گران بهای داخلی سخن بگویند. آن ها عنوان می کنند که افزایشی های بازار سکه بدون عبور از مرز ۱۵ میلیون تومان و گذر از محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، شانسی برای قدرت نمایی در بازار نخواهند داشت. 

با وجود اینکه برخی فعالان اعتقاد دارند که انتظارات صعودی در بازار فلز گران بهای داخلی کمرنگ شده است، دسته دیگری باور دارند که سکه به تدریج به حرکت در مسیر صعودی بازخواهد گشت. از نگاه آن ها، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا حدی رشد پیدا کرده است و این موضوع را نشانه ای از تقویت جزیی وضعیت بنیادی سکه تلقی می کنند.

روز سه شنبه ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت و این موضوع افزایشی ها را تا حدی امیدوار کرد. در کنار این ماندن دلار بالای محدوده ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان دیگر متغیری است که بازیگران سکه امامی را به رشد قیمت امیدوار کرده است. با این حال تا در بازار، سکه امامی بالای محدوده ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش نشود، خبری از ورود بازیگران بزرگ به بازار نخواهد بود. 

Untitled-3