به گزارش اکوایران، عربستان سعودی قصد دارد میزبان نشستی برای گفتگو درباره آینده غزه با مقامات عرب و خارجی از جمله آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا باشد.

به نوشته بلومبرگ، دو منبع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که مذاکراتی که قرار است روز دوشنبه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، ممکن است علاوه بر مقامات اتحادیه اروپا و تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن، مصر و قطر، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز حضور داشته باشد، گفتنی است که این گفت‌وگوها در حاشیه یک دوره ویژه مجمع جهانی اقتصاد انجام خواهد شد».

وب سایت اکسیوس اوایل این هفته به نقل از مقامات آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند و انتظار می رود در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض که از ۲۸ آوریل آغاز می‌شود، شرکت کند.

بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که «عربستان سعودی، امارات و قطر تمایل خود را برای کمک به بازسازی باریکه غزه، در صورتی که اسرائیل مذاکره برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی را بپذیرد، ابراز کرده‌اند».

عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی از جنگ در غزه انتقاد کرده و خواستار آتش‌بس شده‌اند و ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا بر اسرائیل فشار می آورند تا اجازه ورود کمک‌های بیشتری به سرزمین های فلسطینی را دهد، تا بحران انسانی خود را کاهش دهد و از قحطی جلوگیری کند.