به گزارش اکوایران، قطر قرار است صبح سه شنبه هیأتی را برای از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و اسرائیل درباره توافق آتش بس احتمالی به قاهره بفرستد.

به گفته گاردین، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که پیشنهاد حماس «با خواسته‌های اساسی اسرائیل فاصله دارد»، اما مذاکره‌کنندگان را برای گفت‌وگو می‌فرستد «تا پتانسیل دستیابی به توافق را ببرسی کند.»

در همین حال خبرنگار خبرگزاری فرانسه در رفح از بمباران شدید در طول شب خبر داد. بیمارستان کویت در روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۱۱ نفر در این حملات کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته یک مقام امنیتی فلسطینی و یک مقام مصری، تانک‌های اسرائیل وارد شهر رفح شدند و تا ٢٠٠ متری گذرگاه پیشروی کردند. رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند ارتش اسرائیل عملیاتی در اردوگاه آوارگان تل السلطان در رفح انجام داده است.

پس از اینکه مذاکرات در اوایل روز برای دستیابی به توافق شکست خورد؛ حماس عصر دوشنبه گفت که میانجی‌گران مصر و قطر را از «تائید پیشنهاد آنها در مورد آتش‌بس» در جنگ هفت ماهه مطلع کرده است، خبری که باعث شد مردم در رفح به خیابان‌ها بیایند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، متحد نزدیک اسرائیل، ایالات متحده، گفت که در حال «بازبینی» پاسخ حماس است.

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو خواسته است که به رفح حمله نکند. تماس رهبران قبل از اعلام پذیرش پیشنهاد آتش‌بس توسط حماس انجام شد. به گفته مقامات، بایدن به نتانیاهو گفت که هنوز معتقد است دستیابی به آتش‌بس با حماس بهترین راه برای محافظت از جان اسرای اسرائیلی است که در غزه نگهداری می‌شوند.

هزاران اسرائیلی دوشنبه شب تظاهرات کردند و از بنیامین نتانیاهو خواستند تا با شرایط توافق آتش‌بسی که حماس در اوایل روز پذیرفته بود موافقت کند.

حدود 1000 معترض در نزدیکی مقر دفاع در تل آویو تجمع کردند، در حالی که در بیت المقدس، حداقل 100 معترض با بنری که روی آن نوشته شده بود «خون بر دستان شماست» به سمت محل اقامت نتانیاهو راهپیمایی کردند.

در تل آویو، ایناو زنگاوکر، که پسرش ماتان زنگاوکر هنوز در غزه نگهداری می‌شود، به جمعی از مردم گفت که «زمان پذیرش معامله فرا رسیده است.»

به گزارش رویترز، در دیگر تحولات چند ساعت اخیر، حزب‌الله می‌گوید روز دوشنبه یک حمله پهپادی به مواضع نظامی اسرائیل در نزدیکی شهر متولا در شمال اسرائیل انجام داده است.

ارتش اسرائیل بعدا تائید کرد که دو سرباز در این حمله کشته شدند. حزب‌الله همچنین می‌گوید که ده‌ها راکت به سمت اهداف نظامی در آن سوی مرز با اسرائیل ارسال کرده است. اسرائیل و حزب‌الله در شش ماه گذشته به موازات جنگ اسرائیل در غزه درگیر حملات برون مرزی هم بوده‌اند.