سطح تقاضا در بازار دلار بالا آمده است. این موضوع را می توان در بالا رفتن تعداد افراد حاضر در بازار که در برابر صرافی ها برای خرید ارز توافقی صف کشیده اند، مشاهده کرد. با وجود چنین اتفاقی، روند قیمتی دلار حداقل در روز سه شنبه صعودی نبود و حتی اسکناس آمریکایی برای ساعاتی در محدوده ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان کرد. 

به باور برخی فعالان، معامله گران درباره آینده کوتاه مدت بازار ارز ذهنیت های متفاوتی دارند. به نظر می رسد بازیگران خرد تمایل بیشتری به خرید ارز دارند و سعی می کنند از صرافی های عرضه کننده، دلار را با قیمتی بسیار پایین تر از بازار آزاد خریداری کنند.

گفته می شود که هر فرد می تواند سالانه حدود ۲ هزار دلار را از این صرافی ها تهیه کند. قبل تر انتظارات کاهشی در بازار حکم فرما بود و فاصله قیمت بازار آزاد نیز با این صرافی ها زیاد نبود، در نتیجه صف خاصی در برابر صرافی ها شکل نمی گرفت. بیشتر شدن صف ها نشان می دهد که ذهنیت نزولی بازیگران ارزی خرد تا حدی محدود شده است. 

در مقابل دلار با وجود رشد تقاضای خرد، توان عبور از محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان را در هفته های اخیر از خود نشان نداده است. برخی فعالان باور دارند که ذهنیت معامله گران بزرگ درباره آینده کوتاه مدت دلار به طور قابل توجهی صعودی نشده است یا اینکه عرضه بازارساز در سمت حواله اسکناس آمریکایی تا اندازه ای بالا رفته است که مانع از اثرگذاری تقاضاهای سنگین شده است.