به گزارش اکوایران، به گفته مقامات منطقه‌ای در روز شنبه، روسیه حمله پهپادی را به شهر خارکف اوکراین انجام داد که منجر به کشته شدن هفت نفر از جمله سه کودک، آتش‌سوزی و آسیب به زیرساخت‌ها و منازل مسکونی شد.

به گفته رویترز، اوله سینهوبوف، فرماندار منطقه خارکف، گفت که نیروهای روسی اواخر روز جمعه به شهر حمله کردند، زیرساخت‌های غیرنظامی را مورد هدف قرار دادند، چندین آتش سوزی بزرگ ایجاد کردند و به حداقل 15 خانه مسکونی در شرق خارکف آسیب رساندند.

او در پیام‌‌رسان تلگرام گفت: «در نتیجه این حملات هفت نفر جان باختند که در میان آنها سه کودک هفت، چهار ساله و یک نوزاد حدودا شش ماهه بودند.» به گفته او سه نفر هم زخمی شدند.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که پدافند هوایی و گروه‌های شکارچیان پهپاد، 23 فروند از 31 هواپیمای بدون سرنشین روسیه را که منطقه خارکف در شمال شرق این کشور و همچنین منطقه اودسا در جنوب را هدف قرار می‌دادند، سرنگون کردند.

الکساندر فیلچاکوف، رئیس دادستانی محلی در خارکف، در ویدئویی که در تلگرام منتشر شده است، گفت که سه پهپاد به پمپ بنزین در منطقه نمیشلیانسکی برخورد کردند.

فیلچاکوف گفت: «مقدار زیادی سوخت در آن‌جا وجود داشت و به همین دلیل است که این عواقب وحشتناک آتش سوزی وجود دارد.»

به گفته مقامات، آتش‌نشان‌ها و امدادگران در طول شب برای مقابله با تبعات حمله، خاموش کردن آتش و پاکسازی آوارها تلاش کردند.

سینهوبوف همچنین گفت که پهپادهای روسی به رستورانی در شهر کوچک ولیکی برلوک در 100 کیلومتری خارکف حمله کردند. این حمله تلفات جانی نداشت.

خارکف از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه 2022 به طور مرتب مورد حمله قرار گرفته و در هفته‌های اخیر هدف حملات روسیه بوده است.

به گفته فرماندار منطقه در بندر اودسا دریای سیاه، حمله هواپیمای بدون سرنشین یک نفر را مجروح کرد.