به گزارش اکو ایران، "ری را" محصول جدید ایران خودرو اردیبهشت 1403 روانه بازار خودرو می شود. آبی های جاده مخصوص تولید انبوه این خودرو را از بهمن سال گذشته آغاز کردند.

آن طور که در اخبار آمده خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص تا پایان سال گذشته برنامه ریزی کرده بود تا حدود 500 دستگاه "ری را" بنزینی را در خطوط تولید خود تکمیل کند.

ایران خودرویی ها قصد دارند تا "ری را" را با موتور EF7 P روانه بازار کنند. اما به نظر می رسد موتور فعلی  این خودرو در ادامه با یک موتور سه سیلندر توربو شارژ جایگزین شود.

بر اساس برنامه ریزی ها قرار است قدرت موتور را "ری را" را یک گیربکس 6 سرعته به چرخ ها منتل می کند.

آبی های جاده مخصوص در شروع داخلی سازی "ری را" حدود 70 درصد برآورد کردند اما آن طور که خبر می رسد ایران خودرو قصد دارد داخلی سازی این خودرو را به بالای 80 درصد برساند.

محصول جدید ایران خودرو قرار است از ابتدا با استانداردهای 85 گانه تولید و روانه بازار شود.

آن طور که خبر می رسد قرار است "ری را" با آپشن هایی مانند ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کمک ترمز(BAS) است. این محصول هم چنین دارای فرمان برقی با قابلیت تنظیم ستون در چهار جهت و کلیدهای کنترلی روی فرمان است. نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال 12 اینچی و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی 12 اینچی با 9 بلندگو)، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، در برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین دید 360 درجه و رادار نقطه کور در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

مدیران ایران خودرو قصد دارند تا "ری را" برقی را سال آینده وارد سبد محصولاتی خود کنند.

بازار خودرو زمستان سال گذشته منتظر حضور "ری را" بود اما این اتفاق بنا به دلایل مختلفی به اردیبهشت امسال موکول شد. هنوز قیمت این محصول جدید آبی های جاده مخصوص مشخص نیست اما چنانچه حضور "ری را" در بازار برای اردیبهشت 1403 برنامه ریزی شده بود، قیمت کارخانه ای این خودروی کراس اوور در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

ایران خودرویی ها قصد دارند سالانه حدود 100 هزار دستگاه "ری را" را روانه بازار کنند.

رونمایی "ری را" تابستان 1401 رقم خورد. رضا فاطمی امین، وزیر صمت وقت، با حضور در ایران خودرو از محصول جدید این خودروساز رونمایی کرد. زمانی که فاطمی امین برای رونمایی از "ری را" به کیلومتر 14 جاده مخصوص رفته بود، مهدی خطیبی مدیرعامل آبی های جاده مخصوص بود. اما حال که شمارش معکوس برای ورود "ری را" به بازار آغاز شده شاهد هستیم که عباس علی آبادی، وزیر صمت است و علیمردان عظیمی نیز مدیرعامل ایران خودرو باید ببینیم این محصول جدید ایران خودرو به دست وزیر صمت و مدیرعامل فعلی ایران خودرو برای حضور در بازار بدرقه خواهد شد یا نه؟