رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از دستور ابراهیم رییسی رئیس‌جمهوری برای عدم شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت و ناایمن داخلی و وارداتی خبر داد .

به گزارش تسنیم،سردار کمال هادیانفر درباره اینکه چرا پلیس از کیفیت خودرو انتقاد می کند اما همچنان به شماره گذاری این خودروها اقدام می کند گفت‌ مشکل وجود نقص در قانون است.

آن طور که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی می گوید در قانون به‌صراحت آمده است که برای شماره‌گذاری خودروهای سبک، سنگین و... چند مرجع باید تأییدیه صادر کنند؛ وزارت صمت،‌ سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد، سازمان‌هایی هستند که تأییدیه ایمنی و کیفیت را برای خودروها صادر می‌کنند و بر اساس قانون پلیس مکلف است خودروهای تولید داخل و وارداتی را پلاک کند.

هادیفر با اشاره به جلسه ای که پلیس با رییس جمهور برگزار کرد گفت برای رفع این  باگ قانونی با رئیس‌جمهور جلسه‌ای برگزار کردیم.

به گفته رییس پلیس راهنمایی رانندگی ابراهیم رییسی در آن جلسه تاکید کرد چنانچه پلیس احساس کرد در رابطه با ایمنی و کیفیت خودروها کوتاهی صورت می‌گیرد حتماً جلوی شماره‌گذاری خودروها را بگیرد.

در شرایطی هادیانفر از پلاک نکردن خودروهای بی کیفیت داخلی و وارداتی توسط پلیس به دستور رییس جمهور سخن می گوید که طبق قانون پلیس این اختیار را ندارد که جلوی شماره گذاری خودروها را بگیرد و هر خودروی که مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت و سازمان حفاظت از محیط زیست کسب کند باید توسط پلیس پلاک شود.