به گزارش اکوایران، تنش‌های خاورمیانه باعث شده قیمت کامودیتی‌ها افزایش یابد و در این میان بهای نفت برنت به بیش از 90 دلار به ازای هر بشکه افزایش یافته است. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز به 86 دلار به ازای هر بشکه رسیده است.

به نوشته بلومبرگ، رشد قیمت نفت در حالی ادامه دارد که معامله‌‎گران چگونگی پاسخ احتمالی تهران به حمله اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را زیر نظر دارند. یکی از کارشناسان به بلومبرگ اعلام کرده: «پاسخ ایران به اسرائیل احتمالا باعث می‌شود روند مثبت و رو به بالا در قیمت نفت خام در زمان حاضر حفظ شود، اما در صورتی که از تنش‌های ژئوپولیتیکی بیشتر جلوگیری شود، این ریسک وجود دارد که نفت تمام رشد قیمت اخیر خود را از دست بدهد.»

نفت برنت از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 17 درصد رشد قیمت داشته است که بخشی از آن به کاهش تولید اوپک پلاس نیز مربوط می‌شود.

ادامه رکوردشکنی قیمت طلا

قیمت طلا یک رکوردشکنی دیگر را ثبت کرد و در روز جمعه (24 فروردین) به بیش از 2 هزار و 400 دلار به ازای هر اونس رسید. براساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت 1:30 بعدازظهر 24 فروردین به وقت ایران در سطح 2 هزار و 399 دلار قرار گرفته است.