دو هفته ای مانده به نوروز شهر حال و هوای سال جدید را ندارد . موضوعی که صدای برخی از اعضای شورای شهر تهران را هم درآورد . هرچند که علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران می گوید : سازمان زیباسازی برنامه های خوبی را برای نوروز آماده کرده است .

وی ادامه می دهد : مطالبات ما از دستگاه‌های  مختلف شهرداری این بوده که موارد مثبت و نشاط ‌انگیز در جامعه در شهر تهران حتما باید به اندازه کافی وجود داشته باشد و همه را به سمت حال خوب ببرد.

 نادعلی با اشاره به  در پیش رو بودن عید نیمه شعبان عید نوروز، می گوید :‌ مدیریت شهری می تواند با توجه به عیاد پیش رو  واقعا در تهران به طور ویژه یک حال خوب ایجاد کنند. در جریان بخش زیباسازی و سازمان زیباسازی هستم که می‌دانم برای نوروز و نیمه شعبان تدارک‌های خوبی دارند. در این دو ماهه کارهای ویژه‌ای انجام دادند که متفاوت از سال های گذشته  بود. از بقیه بخش‌ها هم با آقای توکلی‌زاده و دوستان صحبت می‌کنیم که به‌ویژه برای این دو تا عید یک کار درخور و قابل رویتی انجام دهند و حتما این را مطالبه خواهیم کرد.  

امروز نیز  زهرا شمس احسان در تذکری در صحن شورای شهر تهران به این موضوع اشاره می کند و می گوید: همزمانی و تقارن اعیاد با برکت شعبانیه با نوروز جشن بهار طبیعت؛ فرصتی است که مدیریت شهری با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها زمینه ارتقاء و تقویت همبستگی اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی را فراهم آورد. با این حال متاسفانه در شرایطی که 2 هفته تا شروع سال 1401 به عنوان سال آغازین از قرن جدید باقی مانده است،‌ شهر حال و هوای نوروزی و تحرک و پویایی لازم را ندارد. این در حالیست که طبق گفته کارشناسان حوزه گردشگری، بیش از ۲ هزار نقطه گردشگری، زیارتی، تاریخی و تفریحی در پایتخت مستقر است که بازدید از تمامی این جاذبه ها به بیش از یک ماه زمان نیاز دارد. به عبارتی تهران سرشار از ظرفیت های گردشگری مغفول مانده به عنوان پتانسیل بالقوه برای جذب گردشگر در تعطیلات نوروزی است.

شمس احسان یادآور می شود: انتظار میرفت شهرداری تهران از مدتها قبل نسبت به طراحی و برنامه ریزی رویدادهای فرهنگی متناسب برای این روزهای فرخنده، اقدامات لازم را به عمل برساند. با پیگیری های انجام شده مطلع شدم که طی روزهای اخیر دستورالعمل طرح استقبال از نوروز 1401 از جانب مدیرکل حوزه شهردار جهت اخذ برنامه واحدهای ستادی و اجرایی شهرداری تهران تهیه و به مناطق و معاونت ها ارسال شده. در این زمینه 2 نکته قابل ذکر است اولا تاخیر در ارسال دستورالعمل مذکور منجر به نوعی بی برنامگی و تکرار برنامه های کلیشه ای متداول در سالیان گذشته خواهد شد و ثانیا دستورالعمل مذکور نقش اساسی را برای معاونت های محوری شهرداری تهران شامل معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت خدمات شهری در تدارک برنامه های رویداد محور، قائل نشده و به عبارتی در قبال این موضوع متولی اصلی روشن نشده و شاید دلیل اصلی عدم توفیق شهرداری تهران در این زمینه نیز به فقدان تعیین مسئول و متولی مشخص برای بسترسازی و مناسب سازی فضاهای شهری در این ایام بازگردد.