به گزارش اکو ایران ،تهران بیش از 129 ساختمان پرخطر دارد . احمد صادقی عضو شورای شهر تهران معتقد است درخصوص ساختمان های پر خطر آمار درستی ارائه نشده و تعداد ساختمان هایی که مانند پلاسکو در تهران بیش از تعداد اعلام شده است .

او به اکو ایران درباره ایمن سازی ساختمان های پر خطر که برخی از آنها متعلق به نهادهای عمومی و بخشی نیز در مالکیت افراد خصوصی هستند گفت:هیچ ضمانتی برای اجرای مصوبات ایمن سازی وجود ندارد ،وقتی مالک می تواند این قوانین را اجرا نکند این ساختمان در مالکیت نهادهای دولتی باشد یا غیر دولتی اقدامی درخصوص ایمن سازی نخواهد شد .

 صادقی یادآورشد: تا حادثه ای رخ ندهد گروه ملی شکل نمی گیرد ، تا مطالبه مردمی نباشد گزارش ملی تهیه نمی شود و تا پیگیری جمعی نباشد به حوادث ملی توجهی نمی شود . مشکل اصلی عدم ضمانت اجرایی الزامات قانونی در بحث ایمن سازی است .

این عضو شورای شهر تهران که زمانی مسئولیت مدیریت و پیشگیری از بحران پایتخت را برعهده داشت در خصوص راهکارهایی پیشنهادی برای حل ایمنی بازار که یکی از مناطق پر خطر تهران است هم می گوید: ایمنی بازار موضوع پیچیده‌ای است که به نظر من کارشناس این موضوع به راحتی حل شدنی نیست، زیرا ما در کشورمان مدیریت بحران جمعیت انبوه را نداریم و بازار تهران جدایی از فرسودگی و زیرساخت‌هایش به دلیل مشکلاتی که دارد بحران زا است.

او ادامه می دهد: یکی از بهترین راهکارها این است که بازار تهران به عنوان مکانی ارزشمند و میراثی حفظ شود و بقیه صنوف و فعالان بازار به نقطه‌ای مدرن و ایمن منتقل شوند.