به گزارش اکو ایران ، بررسی لایحه بودجه شهرداری تهران در شورای شهر تهران  آغاز شده ، کاهش فاصله شمال و جنوب تهران با توجه به پیوست عدالت در لایحه بودجه مورد تاکید برخی از اعضای شورای شهر تهران بود .

محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفتگو با اکو ایران درخصوص توجه به مناطق محروم در بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت :‌ در جریان بررسی بودجه به این نکته توجه داشتیم که درزمان توزیع بودجه توسعه محله ای  به محلات کم برخوردار آن منطقه بیشتر توجه شود؛ به طور مثال در منطقه یک محله گلاب دره را داریم که چند پروژه توسعه محله ای مان  را مخصوص گلاب دره در نظر گرفتیم و نگاه عدالت به این شکل در منطقه یک مورد توجه قرار گرفته است. در منطقه دو در دره فرحزاد و اسلام آباد و دیگر مناطق هم  به محلات کم برخوردار بیشتر توجه شده و تلاش کردیم پروژه هایشان بیشتر باشد تا مشکلاتشان حل شود.

اخوندی در خصوص این که بودجه پیشنهادی شهرداری در بخش هایی برخلاف دستورالعمل وزارت کشور برای تهیه و تدوین بودجه شهرداری هاست هم توضیح داد :‌ این موضوع را بررسی کرده  و هر جا مساله ای وجود داشته باشد تذکر می دهیم که اصلاح کنند.

وی درخصوص تذکری که درخصوص لایحه بودجه 1401 کشور که در آن پیش بینی شده بود ،توزیع یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده شهرداریها توسط وزارت کشور انجام شود هم گفت :‌ نگاه در مجلس این است که این موضوع را  اصلاح کنند اما تا زمانی که مصوبات کمیسیون  تلفیق به صحن نیاید نمی توان نظر داد. تا جایی که اطلاع دارم و اخباری که اعلام کردند و خودمان پیگیری کردیم نگاه مجلس  اصلاح این بخش از بودجه است .

آخوندی درخصوص تحقق پذیری بودجه پیشنهادی شهرداری تهران هم گفت :‌در کل افزایش 51 درصدی بودجه اندکی علامت سوال ایجاد می کند که چگونه قرار است از فاصله 1400 تا 1401 50% افزایش درآمد داشته باشیم؟! ما در مورد این با احتیاط جلو می رویم   و پس از شنیدن سخنان مدیران شهرداری می توانیم یک تصمیم درست و دقیق بگیریم. در حال حاضر نگاه ها بدون شنیدن آن توضیحات این است که این افزایش خیلی دقیق نیست. باید برای ما توضیح دهند که به چه روشی  این اتفاق می افتد و اگر یک روش معقول و منطقی باشد احتمالا مورد تصویب شورا قرار خواهد گرفت.در طول این مدت کوتاه این میزان افزایش درآمد بسیار دشوار است. چون عملکرد 1399 و 1400 در مقابل ماست و بر اساس این باید یک نظر کارشناسی بدهیم.