به گزارش اکوایران و به نقل از اقتصادنیوز ، امروز هم بیت کوین نوسان محدودی داشته و با افزایش قیمت حدود نیم درصدی، در محدوده 16850 دلار معامله می شود.

ارزش معاملات بیت کوین کمی افزایش یافته و به 16 میلیارد دلار رسیده است. این نشان از تحرکات بیشتر در بازار دارد که با پایان یافتن تعطیلات سال نو میلادی در اروپا و آمریکا، طبیعی است که چنین اتفاقی رخ دهد.

ارزش بازار بیت کوین از 322 به 324 میلیارد دلار رسیده و در مقیاس هفتگی رشد یک درصدی را نمایش می دهد. این ارز دیجیتال در مقیاس ماهانه افت 2 درصدی داشته است.

با توجه به طولانی شدن دوره درجا زدن بیت کوین، به احتمال فراوان تا روز جمعه که آمریکا چند آمار اقتصادی منتشر می کند، بازار جهت دار می شود و قیمت نوسانات بیشتری از خود به نمایش خواهد گذاشت.

مهم ترین آمار اقتصادی که در این هفته منتشر می شود، نرخ بیکاری در آمریکا است که می تواند منجر به نوسانات شدید در بازارهای مالی شود.

وضعیت بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین

تغییر قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین بسیار بیشتر است. امروز بزرگ ترین آلت کوین بازار با رشد 2.5 درصدی به حدود 1250 دلار رسیده و وضعیت خوبی دارد.

با این رشد، بازدهی هفتگی اتریوم به مثبت 4 درصد رسیده اما در مقیاس ماهانه همچنان افت 3 درصدی را نمایش می دهد. اتریوم معمولا در روندهای نزولی بیشتر از بیت کوین افت می کند و در روندهای صعودی هم رشد بیشتری نسبت به آن دارد.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته 5 میلیارد دلار بوده و نسبت به دیروز بهبود نسبی داشته است. ارزش بازار آن نیز 152 میلیارد دلار است.

جهش 14 درصدی سولانا

امروز تعداد نمادهای منفی، کمتر از نمادهای مثبت است. بیشترین افت روزانه را OKB با کاهش قیمت 7 درصدی دارد. البته در فهرست 50 ارز برتر بازار، این تنها آلت کوینی است که با چنین هیجانی سقوط کرده است. مابقی نمادها افت کمتری دارند. به جز هدرا که 2 درصد افت کرده و لئو که 1.5 درصد کاهش قیمت داشته، مابقی آلت کوین های منفی افتی کمتر از یک درصد دارند.

در میان نمادهای مثبت اما وضعیت متفاوت است و هیجان زیادی در معاملات دیده می شود. سولانا با جهش 14 درصدی بیشترین افزایش قیمت را در این فهرست دارد. نیر پروتکل و اتریوم کلاسیک هم 12 درصد رشد کرده اند.

لیدو دائو با رشد 11 درصدی یکی از نمادهای پربازده است و آوی و بیت دائو هم رشد 5 درصدی را نمایش می دهند. مابقی نمادهای مثبت رشدی کمتر از 4 درصد دارند.

رشد 45 درصدی ارزش معاملات

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با رشد 1.2 درصدی به 818 میلیارد دلار رسیده است. ارزش معاملات هم جهش 45 درصدی داشته و به 31 میلیارد دلار رسیده است. البته این رقم همچنان برای بازار ارزهای دیجیتال پایین است.

ارزش معاملات دیفای پس از چندین روز سرانجام به بالای 2 میلیارد دلار افزایش یافت و ارزش معاملات استیبل کوین ها هم 29 میلیارد دلار بوده است.