به گزارش اکوایران، در جریان معاملاتی هفته چهارم مرداد ماه شاخص کل بورس تهران روند صعودی که با آن شروع به کار کرده بود را در روز یک شنبه شکست و ما شاهد دو روز مثبت و سه روز منفی در 5 روز معاملاتی این هفته بودیم. حال قصد داریم تا در بین نماد های بورس تهران، آن هایی که احتمال بیشتری برای رشد در هفته آتی دارند را مشخص کنیم. مسئله مهم در این گزارش این است که تحلیل های بازار سهام کاملا احتمالی بوده و مسؤلیت معاملات به عهده معامله گران است. ما برای مشخص کردن نماد های پر پتانسیل بازار از تحرکات مشکوک هفته و بیشترین بازدهی هفته استفاده می کنیم.

تحرکات مشکوک هفته

در این چند هفته که سایه اخبار برجامی معاملات روزانه سهام را تحت تأثیر قرار می دهد، در بین نماد های بورس تهران یک جو خاص فراگیر شده است. نماد هایی که به نظر سرمایه گذاران در بین صنایع ریالی بازار با ارزش تر هستند هدف سرمایه گذاری قرار می گیرند و از طرفی سرمایه گذاران خرد سهام های خود را که متعلق به صنایع دلاری بازار است می فروشند. این در حالی است که در بعضی از روزها حقوقی ها دست به خرید حجیم صف های فروش نماد های دلاری می زنند. تحلیل گران معتقدند که این شرایط اثر کوتاه مدت شروع مذاکرات برجامی است و با به سرانجام رسیدن مذاکرات در بلند مدت بورس تهران به صورت همه جانبه حمایت شده و رشد می کند. در خصوص تحرکات مشکوک پول حقیقی در این هفته ما از چند منظر به بررسی جریان پول حقیقی پرداخته ایم. هر پنج نمادی که در این هفته از نظر پول حقیقی با تحرکات مشکوک مواجه بوده اند در ارزش خرید حقیقی هفته به نسبت هفته قبل حداقل 4 برابر رشد کرده اند. این افزایش سرانه خرید حقیقی نشان دهنده توانایی این نماد ها برای بازدهی قدرتمند در آینده ای نزدیک دارد.

حجم مشکوک هفته 05.28

نماد خساپا از صنعت خورویی که یک صنعت ریالی محسوب می شود در هفته اخیر با ورود 104.603 میلیارد تومان پول حقیقی همراه بوده است این نماد در هفته سوم مرداد 44.515 میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشته است که به نسبت ورود پول حقیقی در این هفته با افزایش ناگهانی پول حقیقی مواجه بوده است. نماد ورنا نیز از صنعت خودرویی در این هفته 42.103 میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشته است در صورتی که در هفته سوم مرداد ماه خالص جریان پول حقیقی برای این نماد منفی 2.294 میلیارد تومان بوده است که این نماد را در بخش افزایش ناگهانی جریان پول حقیقی قرار می دهد. نماد اتکام نیز از صنعت بیمه 8.621 میلیارد تومان خالص جریان پول حقیقی در این هفته داشته است که به نسبت جریان خالص پول حقیقی این نماد در هفته سوم مرداد ماه که منفی 1.636 میلیارد تومان بوده است تغییر ناگهانی مشهودی داشته است. نماد های وبصادر و همراه نیز به ترتیب از صنعت بانکی و مخابرات در جریان معاملات این هفته خود توانستند با ثبت خالص جریان پول حقیقی هفتگی مثبت یک روند رو به رشد را در ورود پول حقیقی هفتگی خود ایجاد کنند که این روند نشان دهنده روی آوری سرمایه گذاران به این دو نماد است.

بیشترین بازدهی هفته

نماد زکشت از گروه زراعت در هفته چهارم مرداد ماه با 25 درصد رشد قیمت بیشترین رشد را در بین سهام های بازار سرمایه داشت. نماد وتجارت و وآوا نیز با 22 درصد بازدهی در هفته ای که گذشت در رتبه دوم بازدهی هفتگی قرار دارند. نماد های زبینا، های وب و غدشت با رشد 20 درصدی در هفته چهارم مرداد ماه جایگاه سوم بازدهی هفته را به دست آوردند.نمادهای خساپا، ختوقا و آسیاتک با بیش از 15 درصد رشد قیمت از پر سود ترین نماد های این هفته بودند.

بازدهی هفته 05.28

سهم هایی که در این هفته توانسته اند با صف خرید چند روزه همراه‌ باشند احتمال می‌رود تا در جریان معاملات هفته آتی نیز عملکرد مناسبی داشته باشند. از طرفی سهم هایی که در این هفته با افت قیمت شدید همراه بوده اند، با نگاهی برارزش معاملات روزانه و نمودار تکنیکال آن ها می توان برای آن ها برگشت روند را در هفته آتی پیش بینی کرد. در بررسی صنایع این هفته نیز شاهد هستیم که صنایع خودرویی، زراعت، بانکی و ارتباطات رشد شاخص صنعت داشته اند و صنایع فرآورده های نفتی، فلزات اساسی و استخزاج کانه های فلزی با افت تراز شاخص صنعت مواجه بوده اند. پیشنهاد می شود در صورت داشتن اهداف کوتاه مدت صنایع ریالی بازار را که در این هفته رشد داشته‌اند خریداری کنید. برای سرمایه گذاری بلند مدت نیز صنایع دلاری بازار که در این روز ها با کاهش قیمت همراه اند و به قیمت های جذابی رسیده اند پیشنهاد می شود.