اسکناس آمریکایی بالای کانال ۲۷ هزار تومانی قرار گرفت تا سیگنال مهمی به معامله گران بزرگ بازار ارز ارسال شود. به گفته برخی فعالان، شماری از معامله گران باور داشتند که شرایط انتظاری در بازار ارز تغییر نکرده است و اسکناس آمریکایی پس از تعطیلات نوروز با روان سازی سمت عرضه در مسیر کم نوسان زمستان ۱۴۰۰ حرکت خواهد کرد.

با این حال، روز دوشنبه دلار به راحتی از مرز ۲۷ هزار تومانی عبور کرد و توانست حتی بالای سطح ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار بگیرد. این اتفاق از نگاه برخی فعالان به معنای آن است که شرایط انتظاری در بازار ارز تغییر کرده است و معامله گرانی که در اواخر سال گذشته به صورت منفعلانه در بازار حضور داشتند،  بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته اند.

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که اسکناس آمریکایی بالای سطح ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان باقی بماند، در روزهای آینده حتی می توان انتظار حضور آمریکایی در نزدیکی مرز ۲۸ هزار تومان را داشت. در ساعات انتهایی شب گذشته نیز اسکناس آمریکایی بیشتر روند صعودی داشت و همین موضوع موجب شد که برای روز جاری کفه انتظارات افزایشی در میان معامله گران ارزی سنگینی کند.

با این حال، شماری از فعالان باور دارند که دلار پس از افزایش روز دوشنبه نیاز به یک استراحت و اصلاح قیمتی دارد. آن ها معتقدند که حداقل در ابتدای روز سه شنبه احتمال افت قیمت دلار به ابتدای کانال ۲۷ هزار تومان وجود دارد.