به گزارش اکوایران، بر همین اساس اولین جلسه هم‌فکری کمیته راهبردی کاربردی اقتصاد بلاکچین و آینده دارایی‌های دیجیتال ۱۳ دی‌ ماه ۱۴۰۰ مصادف با تاریخ خلق بلاک آفرینش بیت ‌کوین، در محل سالن جلسات گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد برگزار شد.

همایش رمز ارز دنیای اقتصاد

با توجه به اهمیت افزایش آگاهی و سطح دانش عمومی در حوزه فناوری‌های نوظهوری مثل بلاکچین و اقبال بیش از پیش مردم کشورمان به موضوع رمز ارزها و همچنین دغدغه‌های قانون‌ گذاری و رگولیشن به موقع این حوزه در ایران، گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد قرار است همایش کاربردی اقتصاد بلاکچین و آینده رمز ارزها را در هفته اول اسفند ماه برگزار کند.

با وجود اینکه طی سال‌های اخیر در گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد به موضوعاتی حول رمزارزها و فناوری زنجیره بلوک پرداخته شده است، پس از تولید ویژه‌ برنامه‌های تخصصی این حوزه در اکو ایران طی یک سال اخیر، برگزاری این همایش هم نشان از اهمیت این موضوع دارد.

علیرضا بختیاری همایش رمز ارز دنیای اقتصاد

در اولین جلسه کمیته راهبردی همایش، تبادل نظر بین کارگروه و کارشناسان و پژوهشگران جامعه رمزارز و بلاکچین ایران شکل گرفت. در ابتدای جلسه علیرضا بختیاری، مدیر مسئول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد علاوه بر اشاره به اهمیت فناوری‌های نوظهور و نوین مثل بلاکچین به عدم وجود چشم‌انداز روشن در این حوزه پرداخت:

بلاکچین و رمز ارزها یک فناوری و صنعت غیرقابل انکار هستند که بخش عمده‌ای از کشورهای جهان را درگیر خود کرده‌اند. بخش زیادی از علت تاخیر در ورود به این حوزه و رفع موانع برای استفاده حداکثری در راستای منافع ملی، به عدم آگاهی و شناخت کافی بر‌می‌گردد. فلسفه برگزاری این همایش نیز همین موضوع است؛ تا بتوانیم اضلاع مختلف این فناوری اعم از سیاست‌گذاران و رگولاتورها، کارشناسان و پژوهش‌گران و فعالین را حول یک محور جمع کنیم، تا با ارائه تحلیل و اطلاعات درست و همچنین جریان‌سازی مناسب، ریل‌گذاری‌ها برای حرکت در این مسیر انجام شود.

در ادامه جلسه سروش فولادچی، مدیر واحد توسعه دانش گروه رسانه ای دنیای اقتصاد و دبیر همایش، به تاثیرگذاری غیر قابل انکار دنیای رمز ارزها و بلاکچین پس از 13 سال در جهان اشاره کرد و خلا آگاهی و دانش عمومی، عدم وجود سیاست‌گذاری و قوانین شفاف در این حوزه را عامل متضرر شدن جامعه و عدم بهره‌برداری صحیح از این تکنولوژی دانست.

در این جلسه شال‌باف معاون نوآوری بهسازان فردا، زمان، مدیر کل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات، انتهایی، مدیر کل پردازش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرهاد توکل، سرپرست مرکز تهران هوشمند، محمدرضا شرفی، کارشناس بلاکچین و ماینینگ، صمدی،قائم مقام مدیر عامل ققنوس،  آشوری، از  سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، ضیا صدر، محقق بلاکچین، امید علی، رییس هیئت مدیره انجمن بلاکچین، و رمزعلی، نام‌آور و کهنگی به عنوان کارشناسان رمزارز حضور داشتند.

همایش رمز ارز دنیای اقتصاد

 

همایش رمز ارز دنیای اقتصاد