به گزارش اکوایران، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو به سرمایه‌گذاران این سیگنال را فرستاد که به دنبال یک سری از نرخ‌های تورم بالا، برای کاهش نرخ بهره بیش از آنچه قبلا انتظار می‌رفت منتظر خواهند بود.

براساس گزارشی از بلومبرگ، پاول با اشاره به عدم پیشروی بیشتر در کاهش تورم پس از کاهش سریعی که اواخر سال گذشته در ایالات متحده مشاهد شد، اعلام کرد که مقامات قبل از کاهش نرخ‌های بهره احتمالا برای اطمینان از اینکه رشد قیمت‌ها به سمت نرخ تورم 2 درصدی هدف فدرال رزرو در حرکت هستند به زمان بیشتری نیاز دارند.

به گفته او، اگر فشارهای قیمتی پایدار بماند، ممکن است فدرال رزرو نرخ‌های بهره را تا زمانی که نیاز است ثابت نگه دارد.

جروم پاول در میزگردی به همراه رئیس بانک مرکزی کانادا، تیف مکلم در مرکز ویلسون در واشنگتن اعلام کرد که داده‌های اخیر اطمینان بیشتری را به ما نداده‌اند، و درعوض نشان می‌دهند که احتمالا زمان بیشتری برای بدست آوردن اطمینان نیاز است.

به گفته پاول، باتوجه به قوی ماندن بازار کار و پیشرفت در تورم، بهتر است که به سیاست انقباضی زمان بیشتری برای کار داده شود و اجازه دهیم داده‌ها و چشم انداز مارا راهنمایی کنند.

اظهارات پاول نشان دهنده تغییر در پیام او پس از سومین ماهی است که یک شاخص مهم تورم از پیش بینی تحلیلگران فراتر رفت. این اظهارات همچنین نشان می‌دهد مقامات فوریت اندکی برای کاهش نرخ‌های بهره دارند و هر کاهشی در نرخ بهره در سال 2024 حدودا اواخر سال اتفاق خواهد افتاد.

سیاستگذاران در پیش بینی که سال گذشته منتشر شد سه کاهش در نرخ بهره را ترسیم کردند، اما بازارهای آتی گویای آن هستند که سرمایه گذاران درحال حاضر روی تنها یک تا دو کاهش نرخ بهره در سال جاری قیمتگذاری می‌کنند.

به گفته یک اقتصاددان ارشد، اعتماد مقامات کمیته بازار باز فدرال کاهش یافته است. او تاکید کرد که بازار درحال قیمتگذاری براساس داده‌های اقتصادی بوده است.

پس از اینکه پاول اشاره کرد که فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره عجله‌ای ندارد، بازدهی اوراق رکورد جدیدی را در سال جاری ثبت کرد، به‌طوری که بازده اوراق دوساله از 5 درصد عبور کرد.

اقتصاد ایالات متحده با تاب آوری خود مقامات فدرال رزرو را غافلگیر کرده است. کارفرمایان بیش از 300 هزار شغل در ماه مارس اضافه کردند که بیشترین میزان در طول یکسال گذشته بوده است، و خرده فروشی نیز فراتر از انتظارات بوده است. این بازار کار و خرده فروشی قوی با افزایش فشارهای تورمی در 2024 همزمان شده است، و نگرانی‌ها از بابت توقف در مسیر دستیابی به هدف تورمی فدرال رزرو را افزایش داده است.

فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو روز گذشته اعلام کرد که انتظار دارد با نرخ‌های بهره فعلی تورم به تعدیل خود ادامه دهد، اما فشارهای مداوم قیمت‌ها باعث می‌شود که نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری بالا بماند.