به گزارش اکوایران، کاخ سفید در روز پنجشنبه (23 فروردین) اعلام کرد که آمریکا نقشی در حمله هوایی به کنسولگری ایران در دمشق نداشته است.

به نوشته رویترز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «ما به تهران اعلام کردیم که ایالات متحده در حمله به کنسولگری دمشق نقشی نداشته است. ما همچنین به تهران گفتیم که این حمله نباید باعث تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه شود و نسبت به حمله به پرسنل نظامی یا تأسیسات آمریکا هشدار دادیم.»

رویترز همچنین در گزارشی به نقل از برخی منابع مدعی شده ایران به آمریکا این سیگنال را مخابره کرده که پاسخ تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری دمشق به گونه‌ای خواهد بود که از تشدید قابل توجه تنش جلوگیری کند. رویترز اعلام کرده پیام تهران به واشنگتن در سفر اخیر حسین امیر عبداللهیان - وزیر خارجه ایران - به عمان اعلام شده است.

این خبرگزاری به نقل از یکی از منابع ایرانی خود ادعا کرده در هر لحظه احتمال حمله به اسرائیل از طریق گروه‌های مقاومت وجود دارد.

منابع رویترز همچنین مدعی شده‌اند وزیر خارجه ایران در سفر به عمان این سیگنال را منتقل کرده که اگر درخواست‌های تهران شامل آتش‌بس دائمی در غزه برآورده شوند، ایران نسبت به تنش‌زدایی اقدام خواهد کرد.

منابع یادشده همچنین این ادعا را مطرح کرده‌اند که حسین امیر عبداللهیان در سفر به عمان خواستار احیای مذاکرات هسته‌ای شده است.