به گزارش اکوایران، ایلان ماسک روز دوشنبه قوی‌ترین تهدید خود را برای کناره‌گیری از قرارداد 44 میلیارد دلاری برای خرید توییتر انجام داد و این شرکت را به ارتکاب "نقض مادی" با افشا نکردن تعداد ربات‌ها در پلتفرم متهم کرد.

او پیش از این در توییتی گفته بود که تا زمانی که مشکل اسپم و حساب جعلی حل نشود، این معامله «پیش نمی‌رود».

ماسک در 4 آوریل در پرونده ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) گفت که تقریباً 3 میلیارد دلار سهام توییتر خریداری کرده است و او را با 9.2 درصد سهام بزرگترین سهامدار پلتفرم تبدیل کرده است.

در 5 آوریل، توییتر اعلام کرد که ماسک به هیئت مدیره ملحق خواهد شد، حرکتی که با رد انتصاب و پیشنهاد خرید مستقیم شرکت و خصوصی کردن آن، به سرعت معکوس شد. پیشنهاد او 44 میلیارد دلار یا 54.20 دلار برای هر سهم بود.

ماسک پس از خرید در بیانیه ای گفت:

"آزادی بیان بستر یک دموکراسی کارآمد است و توییتر میدان شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می گیرد."

هرچند این معامله انجام  و به اتفاق آرا توسط هیئت مدیره توییتر تصویب شد، اما خرید 44 میلیارد دلاری یک شبه اتفاق نمی افتد. این خرید باید توسط رگولاتورها و سهامداران تایید شود و انتظار می‌رود در اواخر سال 2022 بسته شود. در این زمان ماسک همچنان می‌تواند هر زمان که بخواهد کنار بکشد اگرچه برای انجام این کار یک میلیارد دلار «هزینه جدایی» از او دریافت می‌شود.

در حالی که مکانیزم معامله رو به جلو حرکت  میکرد اما تنها چند هفته بعد شرایط تغییر یافت و نفس سرمایه گذاران و تحلیلگران را حبس کرد. روز دوشنبه وکلای او توییتر را به ارائه اطلاعات ناکافی در مورد تعداد کاربران جعلی متهم کردند.

پس از اینکه مدیر اجرایی تسلا تهدید کرد در صورت امتناع از خرید توییتر صرف نظر خواهد کرد، توییتر بالاخره آماده می‌شود تا با درخواست ایلان ماسک برای داده‌های مربوط به حساب‌های جعلی موافقت کند.

به گزارش واشنگتن پست، توییتر به ثروتمندترین مرد جهان دسترسی به جریانی از داده ها شامل بیش از 500 میلیون توییت در روز را فراهم می کند.