به گزارش اکوایران، پیش از این، عرضه‌ املاک وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ اقتصاد نوین در بورس کالا انجام شده بود.

حال مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران اعلام کرده: ملک تجاری متعلق به بانک ملت که عرضه کننده آن شرکت توسعه بازاریابی و فروش ماد است، پس از بررسی مدارک و مستندات در جلسه کمیته عرضه تصویب شد.

در جزئیات پذیرش آمده است: «مساحت عرصه ١١۴.۶ مترمربع و مساحت عیان ٢٨٢.٨ متر مربع است. مستحدثات، ابنیه و تأسیسات در این ملک شامل زیرزمین، یک واحد انبار تجاری و طبقه همکف یک واحد تجاری هر کدام به مساحت ١٠٨.۵ متربع و نیم طبقه تجاری داخل مغازه به مساحت ۶۶.٨ مترمربع است. روش عرضه ملک مذکور به صورت یکجا و در بازار فرعی بورس کالا خواهد بود.»

ابلاغیه دولت 

محمد مخبر، معاون اول رییس جمهور مهر ماه سال گذشته، بخشنامه اجرایی تأمین منابع مالی دولت از طریق فروش اموال و املاک مازاد را با هدف بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بورس کالا در حوزه فروش املاک و مستغلات مازاد نهادها و دستگاه‌های اجرایی، به دستگاه‌های شمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد. 

در بند دوم بخشنامه آمده است: استانداران موظفند با تشکیل کارگروه شناسایی و مولدسازی در استان‌ها به صورت مستمر نسبت به شناسایی اموال و املاک مازاد در اختیار دستگاه‌های اجرایی اقدام و پس از صدور مجوز توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، مراتب را پیگیری کنند که منجر به مولدسازی این اموال و املاک مازاد یا فروش از طریق عرضه در بورس کالا یا مزایده عمومی و واریز منابع حاصل از مولدسازی یا فروش به ردیف درآمدی مربوط شود.