به گزارش اکوایران، صبح روز جمعه با فعال شده پدافند هوایی اصفهان، صدای انفجار در حوالی این شهر شنیده شد که با اعلام مقامات رسمی، این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است. این اتفاق در فاصله کم‌تر از یک هفته پس از عملیات تهران علیه اسرائیل و در واکنش به حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق رخ داده است.

در واکنش به این اتفاق، سیاوش میهن‌دوست، فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان گفت: «صدای شنیده شده انفجار در اصفهان، شلیک پدافند هوایی به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم». یک مقام ایرانی هم به خبرگزاری رویترز گفته: «منبع خارجی این حادثه تایید نشده و ما دچار هیچ حمله خارجی نشده‌ایم و بحث بیشتر به سمت نفوذ است تا حمله». این مقام افزوده هیچ برنامه‌ای برای پاسخ به این حادثه علیه اسرائیل وجود ندارد.

به نوشته رویترز، نحوه واکنش به این حادثه نشان‌دهنده تلاش موفقیت‌آمیز دیپلمات‌هایی است که از شنبه گذشته، شبانه‌روز برای جلوگیری از یک جنگ همه‌جانبه تلاش کرده‌اند. تام فلچر، سفیر سابق بریتانیا در لبنان، هم به رادیو بی‌بی‌سی گفته که پس از حادثه مذکور، دیپلمات‌های سراسر منطقه «همگی به دنبال یافتن راه‌هایی برای کم اهمیت جلوه دادن هستند».

به نوشته رویترز، به نظر می‌رسد حادثه مذکور در اصفهان خسارت قابل توجهی نداشته و نحوه بیان ماجرا از سوی طرف‌ها نشان‌دهنده عزم راسخ، حداقل در حال حاضر، برای عدم تشدید بیشتر درگیری بوده است.