به گزارش اکوایران، در حالی که تظاهرات حامیان فلسطین و مخالفان جنگ، دانشگاه‌های ایالات متحده را فرا گرفته است، دانشگاه یوسی‌ال‌ای در کالیفرنیا شب گذشته شاهد صحنه‌های پر تنشی بود.

در طول این هفته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده صدها نفر دستگیر شدند.

به گزارش آکسیوس، در آنچه انعکاس اعتراضات جنگ ویتنام در حدود پنج دهه پیش است، دانشجویان از دانشگاه‌ها می‌خواهند که از هرگونه سرمایه‌گذاری مرتبط با دولت اسرائیل صرف نظر کنند.

حضور سنگین پلیس چهارشنبه شب در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، مرکز اعتراضات ادامه داشت.

در روز چهارشنبه، دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، به عنوان یکی دیگر از نقاط اشتعال کلیدی اعتراضات ظاهر شد، این در حالی است که نیروهای پلیس که برخی از آنها لباس ضد شورش پوشیده بودند، وارد محوطه دانشگاه شدند.

اعتراضات امریکا3

پلیس بامداد چهارشنبه در جریان تظاهرات طرفداران فلسطین وارد محوطه دانشگاه یوسی‌ال‌ای شد. به گفته مقامات کالج پس از «خشونت‌آمیز شدن تظاهرات» 15 نفر زخمی شدند و از آن جمله یک نفر در بیمارستان بستری شد.

سخنگوی دانشگاه استونی بروک نیز گفت 29 نفر «از جمله دانشجویان، اعضای هیات علمی و سایر افراد خارج از جامعه دانشگاه ما» حدود ساعت 12:15 صبح پنجشنبه «به دلیل نقض قوانین مختلف قانونی و سیاست‌های دانشگاه» دستگیر شدند.

این سخنگو گفت که مدیران دانشگاه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این کار انجام دادند، اما آنچه که به عنوان یک تظاهرات مسالمت‌آمیز آغاز شد «به ارعاب و آزار و اذیت سایر دانشجویان و برپایی چادرها در تخطی از خط مشی مشخص شده دانشگاه گسترش یافت.»

پلیس ایالت نیوهمپشایر نیز در اواخر روز چهارشنبه تائید کرد که چندین تظاهرکننده معترض به جنگ غزه در اعتراضات جداگانه در دانشگاه نیوهمپشایر و کالج دارتموث بازداشت شدند.

در همین حال پلیس نیویورک گفت که افسران شامگاه چهارشنبه، یک روز پس از دستگیری 282 معترض حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا و کالج شهر نیویورک، چندین بازداشت را در دانشگاه فوردهام انجام دادند.

دانشگاه ویسکانسین در مدیسون نیز در یک پست آنلاین اعلام کرد که پلیس روز چهارشنبه 34 نفر را در تظاهرات ضد جنگ غزه دستگیر کرد که منجر به زخمی شدن چهار افسر شد. به گزارش واشنگتن پست، پروفسورها در میان دستگیرشدگان بودند.