به گزارش اکوایران، بامداد امروز شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت طعمه حریق شد که پس از آن عوامل امدادی و اورژانس در محل حریق حضور پیدا کردند. 

مهدی نقدی، فرماندار شفت در این باره گفته، در پی حریق امامزاده ابراهیم شفت خودروهای اطفای حرق از شفت، احمدسرگوراب، فومن، رشت و شهر صنعتی خرفکل با حداقل 15 آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

براساس اظهارات فرماندار شفت به ایسنا، این آتش سوزی ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز و حدود ۴۰ واحد تجاری و مسکونی طعمه حریق شد که اطفای حریق تا ساعت 5 صبح به طور کامل انجام گرفت.  

به گفته نقدی، با توجه به بافت و معماری امامزاده ابراهیم(ع) هر واحد سه تا چهار طبقه و عمدتا از جنس چوب است که چوبی بودن این واحدها موجب گسترش آتش‌سوزی شد و آتش‌نشانان از شفت و احمدسرگوراب و نصیرمحله و شهرک صنعتی شفت و فومن و رشت برای اطفای حریق اعزام شدند.

 

حادثه تلفات جانی نداشت

فرماندار شفت با اعلام اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته، اظهار کرده، آتش نشانان در حال بررسی میزان خسار‌ت‌‌ها هستند و علت اصلی حادثه در دست بررسی است؛ البته طبق شواهد موجود اتصال سیم کشی یک نانوایی که تعطیل بوده موجب شکل‌گیری حریق شده است.

طبق اعلام فارس، ارزیابی‌های اولیه بیانگر سوختن کامل 40 واحد مسکونی حداقل سه طبقه با بنای کاملا چوبی بوده که حداقل شامل 150 واحد مسکونی، تجاری و اقامتی است. برق و شبکه ارتباطی منطقه امامزاده ابراهیم شفت کاملا قطع شد و تلاش‌ها برای برقراری آنها ادامه دارد.

علی یوسفی، رئیس هیئت امنای آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه السلام نیز اظهار کرده که به حرم آسبی نرسیده و با تلاش‌های عوامل امدادی از حریق آتش به آستان مقدس جلوگیری شده است.

براساس اعلام مهدی سلیمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شفت، در جریان آتش سوزی امامزاده ابراهیم کسی آسیب جانی ندیده و تنها سه مورد ارجاع سرپایی به بیمارستان امام رضا علیه اسلام شفت از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم انجام شده که در اثر استرس ناشی از سوختگی بوده است.