به گزارش اکوایران، بنا بر گزارش‌ها، اسرائیل توپخانه و نفربرهای زرهی اضافی را در حاشیه نوار غزه مستقر کرده است که نشان می‌دهد ارتش این رژیم در حال آماده شدن برای حمله زمینی به رفح، تنها مکان امن نسبی برای حداقل 1.4 میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی است.

به گفته گاردین، روزنامه اسرائیلی معاریو نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که سربازان در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند و «قوانین حاکم بر عملیات» توسط ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع تایید شده است. ارتش اسرائیل از اظهار نظر درباره این گزارش‌ها خودداری کرد.

ارتش اسرائیل روز سه شنبه تایید کرد که 40000 چادر برای آماده شدن برای تخلیه صدها هزار غیرنظامی آواره‌ای که در رفح، جنوبی‌ترین شهر در نوار غزه حضور دارند، خریداری کرده است.

معاریو گفت که عملیات جدید در جنگ شش ماهه در غزه، بر اساس گزارش‌ها ابتدا بر تامین امنیت شمال و مرکز غزه، به‌ویژه رشته اردوگاه‌های آوارگان در اطراف شهر دیرالبلاح متمرکز خواهد بود.

این اتفاق 10 روز پس از آن رخ می‌دهد که اسرائیل بخش اعظم نیروی زمینی خود را از نوار غزه خارج کرد.

اما فلسطینیان حاضر در صحنه می‌گویند که این هفته مجدداً نیروهای زمینی اسرائیل در شمال غزه، از جمله در بیت حانون، که در آن تانک‌ها ساختمان‌های مدارسی را که آوارگان در آن پناه گرفته بودند، محاصره کردند، حضور دارند.

در همین حال به گفته برخی منابع قطری، ایالات متحده در مقابل موافقت اسرائیل به حمله محدود به ایران، با برنامه اسرائیل برای حمله به رفح موافقت کرده است.