به گزارش اکوایران، یک مقام امنیتی نظامی ایران به صورت اختصاصی به وبگاه کِرِیدِل فاش کرد که آمریکا پس از عملیات تلافی‌جویانه پهپادی و موشکی ایران، از طریق میانجی‌گران با جمهوری اسلامی تماس گرفته و از این کشور خواست تا به اسرائیل اجازه دهد «حمله‌ای نمادین برای حفظ آبرو» انجام دهد.

این منبع به وبگاه کریدل گفت: «ایرانی‌ها از طریق میانجی‌گران پیام‌هایی دریافت کرده که به اسرائیل اجازه دهند حمله‌ای نمادین برای حفظ آبرو انجام داده و از تهران خواسته شده که تلافی نکند».

او افزود که تهران با «رد کامل» این پیشنهاد  که از طریق میانجی‌گران ارائه شده بود، هشدارهای قبلی را تکرار کرد که هرگونه حمله اسرائیل به خاک ایران با پاسخی قاطع و فوری مواجه خواهد شد.

این پاسخ توسط مقامات سپاه پاسداران و نه وزارت خارجه، مستقیماً به نماینده سوئیس در تهران ابلاغ شد. به گفته منبع کریدل، علت اینکه سپاه پاسداران مستقیماً به این درخواست پاسخ داد، «ارسال هشداری قوی به آمریکا» بود.

این مقام نظامی ایرانی همچنین خاطرنشان کرد: «ایران موفق شد کل شبکه رادار یکپارچه و سامانه‌های ضدموشکی آمریکا و اسرائیل را کاملاً به چالش بکشد. آمریکا حتی ماهواره‌های مستقر خود را در منطقه برای محافظت حداکثری فعال کرد و به طرز فلاکت‌باری شکست خورد».

مقامات دفاعی آمریکا به رسانه‌های غربی گفته‌اند که انتظار یک «پاسخ محدود» از سوی اسرائیل علیه ایران را دارند که گفته می‌شود روی اهدافی خارج از خاک ایران تمرکز خواهد کرد.

با این وجود، مقامات آمریکایی تأکید کردند که تل‌آویو پنتاگون را در مورد «تصمیم نهایی» خود در جریان گفتگوهای کابینه جنگ اسرائیل مطلع نکرده است.

آمریکایی‌ها تأیید کرد که قصد مشارکت در پاسخ نظامی را ندارد. با این حال، آن‌ها انتظار دارند اسرائیل قبل از اجرای عملیات خود، واشنگتن را مطلع کند.

اسرائیل به طور علنی وعده داده که به عملیات ایران پاسخ دهد. عملیاتی که طی آن، جمهوری اسلامی در تلافی حمله اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق، صدها پهپاد، موشک‌های بالستیک و کروز را به سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرد.

سرلشکر هرتزل هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در سخنرانی روز یکشنبه در پایگاه هوایی نواتیم جنوب اسرائیل که یکی از سه هدف نظامی مورد اصابت موشک‌های ایران بود، گفت: «پرتاب این تعداد موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد به اسرائیل با پاسخ روبرو خواهد شد».

علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه ایران نیز تأکید کرد: «پاسخ تهران به هرگونه تلافی اسرائیل طی «چند ثانیه» انجام خواهد شد و ایران دیگر برای پاسخگویی ۱۲ روز صبر نخواهد کرد».