به گزارش اکوایران، دو مقام اسرائیلی به سی‌ان‌ان گفتند که کابینه جنگ این رژیم هنوز درگیر بحث در مورد چگونگی و زمان واکنش به عملیات شنبه‌شب ایران است.

به گفته این مقامات، کابینه جنگ هم‌چنان مصمم به پاسخ به انتقام ایران است، اما با تشکیل جلسه بعد از ظهر دوشنبه، اعضای آن هم‌چنان به بحث در مورد زمان و دامنه چنین واکنشی ادامه می‌دهند. علاوه بر پاسخ نظامی احتمالی، کابینه جنگ همچنین در حال بررسی گزینه‌های دیپلماتیک برای انزوای بیشتر ایران در صحنه جهانی است.

دو مقام اسرائیلی گفتند که بنی گانتز، یکی از اعضای کلیدی کابینه جنگ بر واکنش سریع‌تر به حمله ایران تأکید دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تاکنون تصمیمی نگرفته است. یکی از منابع اذعان کرد که گانتز معتقد است که هر چه اسرائیل پاسخ خود به حمله ایران را بیشتر به تأخیر بیاندازد، جلب حمایت بین‌المللی برای چنین اقدامی دشوارتر خواهد بود. چندین کشور نسبت به تشدید بیشتر اوضاع، به اسرائیل هشدار داده‌اند.

اسرائیل آگاه است که در حال حاضر از حمایت بین‌المللی و حسن نیت متحدان خود برخوردار بوده و نمی‌خواهد آن را از دست بدهد. در عین حال، کابینه می‌پندارد که اقدام مذکور نباید بی‌پاسخ بماند.

یکی از مقامات اسرائیلی گفت که در میان گزینه‌های نظامی فعلی، کابینه جنگ در حال بررسی حمله به تأسیساتی در ایران است تا پیامی را ارسال کرده و در عین حال، از ایجاد تلفات اجتناب کند. اما مقامات اسرائیلی می‌دانند که این مسئله دشواری بوده و از همین رو، بحث‌ها ادامه دارد. زمان تصمیم‌گیری همچنان نامشخص است.