به گزارش اکوایران، روزنامه وال‌استریت‌ مدعی شده در جریان عملیات تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، کشورهای عربی منطقه با  اسرائیل و آمریکا همکاری داشته‌اند؛ هر چند جزئیات زیادی در مورد نقش عربستان سعودی و دیگر کشورهای کلیدی عرب همچنان محرمانه باقی مانده است.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، نیرو‌های اسرائیلی و آمریکایی شماری از پهپادها و موشک‌های ایرانی را رهگیری کردند. اما منابع این روزنامه مدعیند که این کار تا حدی به واسطه کشورهای عربی بود که به طور مخفیانه، اطلاعاتی در مورد برنامه‌های عملیات تهران را منتقل کرده، حریم هوایی خود را به روی جت‌های جنگنده گشودند، اطلاعات ردیابی رادار را به اشتراک گذاشته یا حتی در برخی موارد، نیروهای خود را برای کمک اعزام کردند.

بر اساس این گزارش، واکنش اولیه چندین دولت عربی محتاطانه بود؛ زیرا می‌ترسیدند که کمک‌ کردن به اسرائیل مستقیماً پای آن‌ها را به درگیری باز کرده و خطر انتقام‌جویی از سوی تهران را برانگیزد. پس از گفتگوهای بیش‌تر با ایالات متحده، امارات متحده عربی و عربستان سعودی به طور خصوصی برای به اشتراک‌گذاشتن اطلاعات به توافق رسیدند و اردن نیز به هواپیماهای جنگی ایالات متحده و سایر کشورها اجازه استفاده از حریم هوایی خود را داد و از هواپیماهای خود برای کمک به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی استفاده کرد.