به گزارش اکوایران، آوی ملامد، افسر اطلاعاتی سابق اسرائیل که به طور مفصل در مورد ایران نوشته، می‌گوید که امیدوار است پس از عملیات ایران، ایالات متحده با اصرار اسرائیل برای حمله به رفح همدلی بیشتری نشان دهد. او افزود: «اگر حماس عملیات ایران را ببیند و فکر کند که همچنان روی پای خود می‌ماند، برای اسرائیل بد می‌شود».

به نوشته بلومبرگ، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل نیز در پستی در پلتفرم اکس (توییتر سابق) به نکته مشابهی اشاره داشت و گفت: «زمان آن رسیده که درس بگیریم، مسیر را تغییر دهیم، اکنون به حمله به رفح ادامه داده و کنترل کامل اسرائیل بر غزه را بازگردانیم».

این در حالی است که ایالات متحده به دلیل پناه‌گرفتن صدها هزار غیرنظامی در رفح و بحران انسانی فزاینده غزه نسبت به چنین عملیاتی هشدار داده است.

حماس نیز به تازگی آخرین پیشنهاد اسرائیل برای آتش‌بس و تبادل اسیران را رد کرده که به عقیده برخی، واین به نظر می‌رید شاهدی بر این است که اعضای محور مقاومت احساس اعتماد به نفس بیشتری یافته‌اند.

اما آموس یادلین، مدیر سابق اطلاعات نظامی اسرائیل و مشاور بنی گانتز، رهبر اپوزیسیون و یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل اذعان کرد: «عملیات دیشب ایران می‌تواند منجر به تغییر استراتژیک در جنگ و حتی پایان آن شود. اسرائیل اکنون می‌تواند با توافقی در مورد بازگشت همه اسرای خود در ازای آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه موافقت کرده و حمایت متحدین خود را باز یابد».