به گزارش اکوایران، ساعتی قبل دو خودروی نیروی انتظامی در محور مواصلاتی سوران ـ مهرستان در استان سیستان و بلوچستان مورد حمله تروریستی قرار گرفت. گروه تروریستی جیش العدل ‌با صدور بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

به گفته، علیرضا مرحمتی، معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان تعدادی از اشرار مسلح به یک تیم گشت فراجا حمله کرده‌اند که در این حمله تروریستی ۵ نیروی پلیس فراجا به شهادت رسیدند و یک نفر مجروح شد.

براساس اظهارات مرحمتی، عملیات برای پیدا کردن اشرار مسلح ادامه دارد، گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت این حمله را به‌عهده گرفته‌است که مورد تایید ما نیست.

محسن کمالی دوست، اسماعیل بزی الله ری، کاظم ملائی، حسین سردشتی بیرجندی و بهزاد بارانی نام شهدای این حمله عنوان شده است.

همچنین یکی از مجروحان به علت شدت جراحات وارده برای درمان به یکی از نزدیکترین بیمارستان منطقه اعزام و در حال درمان است.

اعزام نیروهای کمکی به منطقه

«کانال سپاه قدس» در تلگرام ضمن انتشار ویدیویی نوشت: پس از تدابیر شدید امنیتی ایران به خصوص در پادگان‌ها و پاسگاه‌های مرزی در سیستان و بلوچستان، جیش العدل به دلیل عدم توان رویارویی مستقیم دست به ترور کور‌ می‌زند.

این در حالیست که معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ربط داشتن این حمله تروریستی به جیش العدل را تایید نکرد. 

حمله تروریستی بامداد 16 فروردین گروه تروریستی جیش العدل

چند روز پیش، نیمه شب 15 فروردین-بامداد 16 فروردین، جیش العدل در حمله‌ای تروریستی به 5 نقطه نظامی و انتظامی در دو شهر چابهار و راسک، 16 تن از  نیروی نظامی و انتظامی را به شهادت رساند. 

پنج‌شنبه هفته گذشته در پی پایان درگیری‌ها، روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه طی بیانیه‌ای از هلاکت ۱۸ تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های بیگانه خبر داد.