به گزارش اکوایران، داودد منظور،  معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، روز گذشته (سه‌شنبه-11 اردیبهشت) در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان، رؤسای جدید «مرکز آمار ایران»، «امور سلامت و رفاه اجتماعی» و امور تازه تأسیس «مشاوران و پیمانکاران» را منصوب کرد. بررسی سوابق رئیس جدید مرکز آمار نشان می‌دهد که او سابقه تحصیلی و کاری در دانشگاه امام صادق دارد. 

داوود منظور  رویکرد این تغییرات را «تحول‌گرایی» خواند و هدف آن را حرکت سازمان در مسیر تحقق«شعار امسال» مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم دانست. او هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه را، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع اعلام کرد. 

رئیس جدید مرکز آمار کیست؟

منظور ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ارزشمند «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است. انتصاب جدید در مرکز آمار ایران، از امام صادقی‌هاست. گودرزی دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته، رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه امام صادق است. 

سوابق کاری رئیس جدید مرکز آمار 

بررسی سوابق کاری گودرزی نشان می‌دهد که او در صداوسیما و دانشگاه امام صادق سابقه کاری داشته است. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مشاور معاونت پژوهش و برنامه‌ریزی و نظارت در صداوسیما، عضو هیأت ممیزه و رئیس دانشکده معارف اسلامی و مدیریت در دانشگاه امام صادق بود.

او همچنین معاون پژوهشی و رئیس پژوهشکده ارتباطات در پژوهشگاه فرهنگ، هنر، ارتباطات و عضو کارگروه رشته مدیریت شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی در شورای انقلاب فرهنگی بود.

2 انتصاب جدید دیگر از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه

 منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی، «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد.

پیکان‌پور - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است.

وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین «محمدجواد هادی دهکردی» را نیز به عنوان سرپرست امور مشاوران و پیمانکاران منصوب کرد.

دهکردی دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک بوده و پیش از این به عنوان معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کرده است.