به گزارش اکوایران، حزب الله گفته است که در پاسخ به حملات اسرائیل به روستای الحبریه در جنوب لبنان که منجر به کشته شدن هفت نفر شد، ده‌ها راکت به سمت کریات شمونه، شهر مرزی اسرائیل شلیک کرده است.

به نوشته الجزیره، ارتش اسرائیل و حزب‌الله، متحد حماس، از ماه اکتبر که درگیری‌های جاری در غزه آغاز شد، تقریباً هر روز در سراسر مرز تبادل آتش داشته‌اند.

به گفته ارتش اسرائیل، روز چهارشنبه حدود 30 موشک از لبنان به سمت شمال اسرائیل پرتاب شد. سرویس‌های اورژانس اسرائیل از کشته شدن یک کارگر 25 ساله کارخانه در کریات شمونا خبر دادند.

حملات ارتش اسرائیل به الحبریه یک مرکز امدادرسانی مرتبط با یک گروه مسلمان سنی لبنانی را هدف قرار داد. خبرنگار الجزیره در الحبریه گفت که در حملات اسرائیل که این مرکز بهداشت اضطراری را «به کلی ویران کرد» مردان جوان کشته شدند.

او گفت: «مردم اینجا به ما می‌گویند که مردانی که در داخل ساختمان بودند، امدادگران، داوطلبان و دانشجویان دانشگاه بودند که همگی در اوایل 20 سالگی بودند. آنها در این منطقه مرزی به مردم کمک می‌کردند، جایی که ما شاهد تبادل آتش روزانه بین اسرائیل و ... حزب الله بودیم.»

در حالی‌که ارتش اسرائیل مدعی شد یک مقام مهم را کشته است، مردم محلی گفتند «این چیزی جز دروغ‌های ساختگی نیست... این یک هدف غیرنظامی بود.»

وزارت بهداشت لبنان روز چهارشنبه این حمله هوایی را محکوم کرد و گفت: «این حملات غیرقابل قبول قوانین و هنجارهای بین‌المللی به ویژه کنوانسیون ژنو را که بر بی‌طرفی مراکز بهداشتی و کارکنان بهداشتی تاکید می‌کند، نقض می‌کند.»

ارتش اسرائیل مدعی شد که «یک ساختمان نظامی» را هدف قرار داده و یکی از اعضای «جماعت الاسلامیه»، یک گروه سیاسی و مسلح لبنانی را کشته است.

با این حال خبرنگار الجزیره گزارش داد: این افراد به شما خواهند گفت که استراتژی اسرائیل از روز اول خالی کردن روستاهای نزدیک به مرز بوده است.

او افزود: «آن‌ها در تلاشند تا نوعی منطقه حائل ایجاد کنند تا زندگی در اینجا برای غیرنظامیان دشوار شود. نزدیک به 100،000 نفر در حال حاضر اینجا را ترک کرده‌اند. در این روستای خاص، مردم هنوز اینجا هستند، اما نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد که مورد حملات بیشتر قرار گیرد.»

ماه گذشته، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله گفت که اسرائیل بهای کشتن غیرنظامیان لبنانی را «با خون» خواهد پرداخت و این نشان می‌دهد که درگیری در سراسر مرز لبنان و اسرائیل ممکن است تشدید شود.