به گزارش اکوایران، امروز جمعه 6 آبان ماه، ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور در واکنش به حوادث اخیر که به دنبال درگذشت مهسا امینی در  25 شهریور ماه  آغاز شده است، واکنش نشان دادند. خبرگزاری‌های رسمی، به نقل از امام جمعه اصفهان نوشتند، افراد بی تربیت دشنام می‌دهند و به نقل از امام جمعه تهران آمده، ایران از جایی که فکرش را نمی‌کنند، انتقام می‌گیرد.

امروز امام جمعه اردبیل گفته است، ایران هیچ وقت ارمنی را ناموس خود نخوانده است و خط قرمز ما قره باغ است. برخی دیگر اعلام کردند، آمریکا و بلوک غربی درحال فروپاشی هستند. گروهی نیز به مردم گوشزد کردند باید به نظام اسلامی باور کنند.

محمدجواد حاج علی اکبری، امام جمعه تهران

به یاری خدای منتقم از این جریان منحوس تا انتقام نگیریم از پای نخواهیم نشست و دشمنان همواره منتظر انتقام فرزندان ملت ایران باشند و بدانند از جایی که فکرش را هم نمی‌کنند درس‌های فراموش نشدنی به آنها خواهیم داد. ما با ساختن ایران قوی از دشمن انتقام می‌گیریم.

سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل

قره باغ خط قرمز ماست. ایران هیچ وقت نگفته ارمنی ناموس ماست یا ارمنی خط قرمز ماست خط قرمز ما قره باغ است و هیچ کس مثل من در این تریبون از تمامیت ارضی قره باغ و لزوم عودت قره باغ به آذربایجان صحبت نکرده است من بارها گفتم راه چاره جنگ است نه گروه مینسک و نه مذاکره.

سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان

افراد بی تربیت دشنام می‌دهند... طی چند روز برخی به زور قصد تحمیل فرهنگ بی حجابی، بی غیرتی و فحشاء در کشور را داشتند. درخواست ما از نیروی انتظامی و دستگاه قضائی درخواست داریم که با قوت با اشراری که به دنبال بی حیایی و فحشاء در جامعه هستند، برخورد شود.

سید محمدعلی آل‌هاشم ، امام جمعه تبریز

روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا طی یک گزارشی، بحران اقتصادی و بی‌ ثباتی انگلیس را نشان داده است و به صراحت اعلام کرده که کشور بریتانیا هرگز تا به این اندازه در وضعیت وخیم قرار نداشته است و حتی رئیس جمهور فرانسه نیز در مصاحبه‌ای تاکید کرده که بلوک غربی در حال فروپاشی است.

عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین

آن‌هایی که در اغتشاشات لیدر بوده و فتنه‌انگیزی کرده و می‌کنند حتماً باید به اشد مجازات برسند تا هوس به آتش کشیدن حیثیت نظام و امنیت مردم را از سرشان دور کنند.

محمد مختاری،امام جمعه بیرجند

رسانه‌های استکبار دروغ پراکنی کرده که نباید به آنان اعتماد کرد بلکه باید به نظام اسلامی اعتماد کرد که جان و مال و ناموس مردم را پاس داشته و امنیت در کشور برقرار می‌کنند.

محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد

مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کنند...همه ما اعتراض داریم، رهبر معظم انقلاب اسلامی مطالبات و اعتراضات را در مواقع مختلف بیان کرده و می‌کنند.

سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه

موضوع شبکه ملی اطلاعات ضروری است و باید با همکاری مجلس و دولت حل شود. این مفهومی ندارد که در هر برهه زمانی با فضای مجازی تهدید شویم.

محمدباقر محمدی لائینی، امام جمعه ساری

نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ از نظر دین و ارزش نه تنها افت و افولی نسبت به دهه‌های قبلی ندارند، بلکه دین خواهی بین آن بیشتر است.

الله نور کریمی تبار، امام جمعه ایلام

 دشمن از سوی ایران اسلامی به چالش کشیده شده است و طبق مطالعات اندیشمندان افول قدرت آمریکا و شکست پایه‌های اقتدار این رژیم عیان شده است.

سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج

گروه‌‌های تجزیه طلب که امروز شعارهای قشنگ و باب میل عده‌ای را می‌دهند هم نمی‌توانند زیر یک پرچم جمع شوند و همه عِده و عُده خود را که جمع کردند دو الی چهار درصد از مجموعه کسانی بودند که در خارج از کشور هستند.