به گزارش اکوایران، شرکت هوآوی چین در روز پنجشنبه (30 فروردین)‌ از عرضه جدیدترین مدل‌های تلفن‌‌های همراه هوشمند خود خبر داد.

به نوشته بلومبرگ، عرضه این تلفن‌های همراه درحالی رقم خورده که این شرکت پیش‌تر با معرفی تلفن همراه مِیت 60 خود توانسته بود سلطه اپل در بخش تلفن‌های همراه هوشمند پرچمدار در داخل چین را کاهش دهد.

تازه‌ترین مدل تلفن‌های همراه هوشمند این شرکت چینی موسوم به «پورا 70» از قیمت 5 هزار و 499 یوآن (760 دلار) آغاز می‌شود و گران‌‌ترین مدل آن با قیمت 9 هزار و 999 یوآن به فروش می‌رود که با قیمت برخی مدل‌های آیفون 15 اپل برابری می‌کند. مدل اولترای این تلفن همراه از یک دوربین جمع‌شونده با یک دیافراگم قابل تنظیم بهره می‌برد که یک ویژگی کمیاب در تلفن‌های همراه هوشمند به حساب می‌آید.

عرضه مدل‌های پورا نشان‌دهنده ادامه مسیر تلاش‌های هوآوی برای بازگشت به اوج است؛ شرکتی که در سال 2023 مدل مِیت 60 را عرضه کرد و این مدل حاوی پردازند‌ه‌ای بود که بسیاری ساخت آن را خارج از توانایی تولیدکنندگان ریزتراشه در داخل چین قلمداد می‌کردند. این موفقیت در سال گذشته میلادی در چین به شکل گسترده مورد توجه گرفت و چین آن را نشانه‌ای از غلبه بر تحریم‌های آمریکا می‌دانست.

از زمان معرفی گوشی‌های مِیت 60 در ماه آگوست، تلفن‌های همراه این مدل باعث ریزش قابل توجه تلفن‌های همراه آیفون در چین شد و به هوآوی کمک کرد از رقبای داخلی خود پیشی بگیرد.

تلفن‌های همراه پورا که به شکل سنتی با قابلیت خاص دوربین‌ شناخته می‌شوند،‌ می‌توانند یک گزینه جدید و جذاب دیگر برای مصرف‌کنندگان چینی باشد و همین امر می‌تواند افت فعلی در فروش گوشی‌های اپل را بیشتر کند.