به گزارش اکوایران، بازار سهام از اواسط هفته قبل با حرکت به سمت تراز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی روند صعودی خود را آغاز کرد. با مثبت شدن خالص جریان پول حقیقی، بازار سهام شاهد رشد ارزش معاملات تا سطح ۶ همتی بود.

این روند تا روز شنبه ادامه داشت و شاخص کل به یک قدمی سقف مقاومتی خود رسید. روز یکشنبه شاخص کل در نیمه اول معاملات سهام درگیر مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی بود. در نیمه معاملات خبر افزایش سرمایه سهام فولاد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها منتشر شد. این خبر با سرازیری جریان پول حقیقی به نماد فولاد همراه شد تا نیمه دوم معاملات شاهد شکست سطح مقاومتی و تثبیت شاخص کل در کانال بعدی باشیم.

لیدری سهام فولاد در معاملات دوشنبه

روز دوشنبه نیز بازار سهام قبضه نماد فولاد بود. طی معاملات سهام روز دوشنبه ۴۴ هزار واحد به تراز شاخص کل افزوده شد که ۸ هزار واحد (۱۸ درصد) آن ناشی از افزایش قیمت و صف خرید سهام فولاد بود.

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز مثبت شد و 411 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. در این روز نماد فولاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 130 میلیارد تومان بود.

پس از فولاد، نمادهای حکشتی، وصندوق، شپنا و خبنیان بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. دوشنبه فولاد، فارس و تاپیکو نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در بین نمادهای پرتراکنش بورس دوشنبه، نماد فولاد بیشترین تراکنش را داشت و شستا و شپنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، کرومیت و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.