به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 25 مرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 18 هزار و 863 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 978 هزار و 167 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 9 هزار و 182 واحد پایین آمد و در رقم 687 هزار و 137 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 348 واحد افت کرد و به رقم 25 هزار و 514 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افت 2 هزار و 813 واحدی داشت و به سطح 123 هزار و 981 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 19 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 81 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر)، شرکت شهد (قشهد) و شرکت تکنوتار (تکنو) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت ریل سیر کوثر (حسیر)، شرکت سوژمیران (فسوژ) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ثمسکن (شرکت سرمایه گذاری مسکن)، کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری) و فروس (شرکت فروسیلیس ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا)، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) و شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 45 نماد صف خرید داشتند و 106 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 13 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 178 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 112 درصدی به 599 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که دیروز شاخص کل بار دیگر ریزش کرد و از مرز 2 میلیونی دور شد. به نظر می‌رسد شاخص در مرز 2 میلیون واحدی با مقاومت مواجه است. 

دیروز نمادهای فملی، فولاد، خودرو، وبملت، حکشتی، تاپیکو و خساپا بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند. همچنین دیروز ارزش معاملات خرد اندکی رشد کرد و با افزایش 5 درصدی به رقم 4 هزار و 103 میلیارد تومان رسید. این افت اندک با افزایش خروج پول حقیقی همراه بود.  

دیروز شاهد خروج پول حقیقی بودیم و 563 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. دیروز نمادهای وبملت، خودرو، دی، فملی و وگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین علاوه بر رشد ارزش صف‌های فروش، سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. بدین ترتیب با روند فعلی به نظر می‌رسد بازار با مازاد عرضه مواجه است و شاخص کل نه تنها نتوانست به کانال 2 میلیونی برگردد بلکه از آن دور شد. در هفته‌های اخیر شاخص در محدوده 2 میلیونی بالا و پایین رفته اما از آن فاصله چندانی نگرفته است. از ابتدای هفته، شاخص در محدوده 1.9 میلیونی قرار گرفته است. انتظار می‌رود شاخص در صورت ریزش، در روزهای بعد باز هم به نزدیکی سطح 2 میلیون واحد برگردد. 

پیش بینی بورس