به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 14 تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 18 هزار و 694 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 202 هزار و 100 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 9 هزار و 950 واحد بالا آمد و در رقم 773 هزار و 298 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 148 واحد افزایش کرد و به رقم 28 هزار و 413 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز رشد هزار و 886 واحدی داشت و به سطح 142 هزار و 967 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 469 نماد رشد قیمت و 216 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 68 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 32 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت ایران ترانسفو (بترانس)، شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (دتماد) و شرکت داروسازی امین (دامین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت داروسازی دانا (ددانا)، شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) و شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای لابسا (شرکت آبسال)، سیلام (شرکت سیمان ایلام) و غشهد (شرکت شهد ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تولید و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 114 نماد صف خرید داشتند و 27 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 20 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 353 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 74 درصدی به 132 میلیارد تومان رسید.

بورس پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که شاخص سومین روز صعودی را پشت سر گذاشت و به محدوده 2 میلیون و 200 هزار واحد برگشت.  

شاخص در سه روز اخیر بیش از 58 هزار واحد بالا آمده است. دیروز نمادهای فولاد، فملی، حکشتی، وتجارت، ومعادن و اخابر بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. در مقابل نمادهای پارسان، شپدیس و وغدیر مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند. 

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد برای سومین روز متوالی رشد کرد و با افزایش 8 درصدی به رقم 7 هزار و 725 میلیارد تومان رسید. 

اما پس از دو روز بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی بودیم و 126 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. 

دیروز نمادهای کالا، ومعادن، خکمک، خساپا، خودرو، نیان، وکغدیر، وتجارت، بپاس و شستا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 27 میلیون و 300 هزار تومان و سرانه فروش 26 میلیون و 100 هزار تومان بود. 

بدین ترتیب شاخص نه تنها توانست به کانال بالاتر صعود کند، بلکه معاملات رونق بیشتری داشت و بازار با مازاد تقاضا مواجه بود. تحلیلگران تکنیکی مرز 2 میلیون و 200 هزار واحد را سطح مقاومت شاخص می‌دانستند. سطحی که دیروز شکسته شد اما شاخص تنها 2 هزار واحد بالاتر از این مرز قرار گرفت و بیم آن می‌رود که امروز این مرز از دست برود. از این رهگذر معاملات امروز برای سهامداران و معامله گران اهمیت دارد. اگر شاخص به صعود ادامه دهد و از این مرز روانی مهم جدا شود می‌توان از شکل گرفتن یک روند صعودی صحبت کرد و احتمال رشد بیشتر شاخص نیز می‌رود، اما اگر امروز ریزش کند، این سطح مقاومت قوی‌تر خواهد شد و احتمال افزایش خروج سرمایه از بازار وجود دارد. 

بورس