بازار ارز و سکه همچنان در بازه حبس شده خودش در حال نوسان رفت و برگشتی است. از هفته گذشته قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی خودش رسید و باز هم در شکستن آن ناکام بود.

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه 60 هزار و 850 تومان شروع کرد و از ابتدای کار میل به کاهش نشان داد و از این مرز مقاومت میانی عقب نشست. البته در معاملات پشت خطی سه‌شنبه شب سیگنال کاهش از بازار ارز هرات صادر شده بود و قیمت دلار زیر 60 هزار و 800 تومان به ثبت رسید. در نیمه دوم معاملات چهارشنبه قیمت دلار هرات با کاهش بیشتر در 60 هزار و 250 تومان بسته شد. با کاهش قیمت دلار در هرات، قیمت دلار در تهران و سلیمانیه هم با کاهش به کانال 60 هزار تومان سرک کشیدند و در مرز کانال 61 هزار تومان در معامله بودند.

قیمت درهم امارات در 16 هزار و 650 تومان آغاز به کار کرد و با کاهش 110 تومانی در 16 هزار و 540 تومان به کار خودش پایان داد.

قیمت سکه و طلا در معاملات چهارشنبه نسبت به بازار ارز کاهش کمتری را تجربه کردند. در روز سه‌شنبه قیمت سکه در 41 میلیون و 400 هزار تومان به کار خودش پایان داده بود و نرخ پایانی روز چهارشنبه 100 هزار تومان پایین‌تر از روز گذشته بود.

قیمت طلای آبشده هم نسبت به نرخ پایانی روز سه‌شنبه 100 هزار تومان کاهش داشت. بر این اساس حباب سکه و طلای آبشده نسبت به روز گذشته افزایشی بودند و حباب طلا که در روز سه‌شنبه منفی شده بود مثبت شد.

همچنین در روز چهارشنبه حباب واقعی صندوق‌های طلا طی هفت روز گذشته بی‌سابقه بوده است. منظور از حباب واقعی، مجموع حباب دارایی و حباب از NAV صندوقه. در واقع دارایی هر صندوق مشمول طلا و سکه و قسمتی اوراق می‌شود. حباب از NAV، اختلاف معامله صندوق از کل خالص ارزش آن و حباب دارایی، همان حباب سکه و طلایی است که جزئی از دارایی صندوق است.

سفر گروسی به ایران که در روزهای گذشته مورد توجه معامله‌گران بود، فعلا صرف آمدن گروسی به ایران مثبت تلقی شده و به عقیده معامله‌گران گزارش پادمانی سه ماهه گروسی برای نشست شورای حکام در 14 خرداد مهم خواهد بود.

بحث داغ بازار همچنان تعطیلی طلافروشان بود. با همه اخباری که در پشت خط سه‌شنبه شب در مورد ثبت دارایی طلافروشان به بازار رسید اما همچنان بازار طلا یکسری از شهرستان‌ها بسته بود.

یک تحلیل میانمدت از قیمت تتر در بازار مورد توجه معامله‌گران بود. در این تحلیل فنی گفته شده تا زمانیکه قیمت تتر بالای محدوده 56 هزار تا 58 هزار تومان باشد نوسان رو به بالا خواهد داشت.

در مجموع به عقیده تحلیلگران تکنیکال، بازار نه جان افزایش دارد و نه قدرت کاهش. از منظر فنی بازار از لحاظ زمانی به استراحت رفته و اگر فاند خبری خاصی به آن مخابره نشود نوسان زیادی نخواهیم داشت.

نکته اول بازار لیست رده‌بندی کشورهای مختلف در تورم بود. ایران در این رده بندی ششمین کشور همراه با تورم زیاد بود و جالبتر اینکه افغانستان کمترین تورم را در بین سایر کشورها داشت.

نکته دوم بازار ورود پول 486 میلیارد تومانی به صندوق‌های درآمد ثابت بود.

نکته اخر بازار این بود که اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز را تمدید کردند.