به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص بورس تعدیل شد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 4 دی- به روند بازار سهام در روز شنبه نگاه می‌کنیم. در اولین روز هفته شاخص کل جهش 41 هزار و 802 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 10 هزار و 552 واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز 365 واحد بالا آمد. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 605 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 55 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 92 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 8 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه)، شرکت توسعه صنایع بهشهر (وبشهر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای قمرو (شرکت قندمرودشت)، دانا (شرکت بیمه دانا) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید (گوهران) و شرکت فراوری زغال سنگ پروده طبس (کپرور) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه 211 نماد صف خرید داشتند و 10 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 75 درصدی به 622 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 4 درصد افزایش یافت و 252 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 463 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران)  با صف‌ خرید 46 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از شتران، نمادهای کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر) و خفنر (شرکت فنرسازی خاور) بیشترین صف خرید را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات روز شنبه شاخص بورس جهش چشمگیری را پشت سر گذاشت و نه تنها وارد کانال 1.5 میلیونی شد بلکه توانست تا سطح یک میلیون و 538 هزار واحد بالا بیاید. 

در پایان معاملات شنبه، تعداد نمادهای سبز بازار بیشتر بود و قیمت سهام 92 درصد نمادهای بازار افزایش یافت. بدین ترتیب شاخص هم وزن نیز بیش از 10 هزار واحد صعود کرد و سقف مقاومت 450 هزار واحدی را شکست. 

دیروز نمادهای فولاد، فارس و فملی بیشترین تأثیر را در صعود شاخص کل داشتند و این سه نماد بزرگ بازار در مجموع 10 هزار واحد شاخص را بالا کشیدند. نمادهای شپنا، شبندر، شستا، شتران، پارس، کچاد، نوری، وبملت و کگل نیز در رتبه‌های بعدی بودند. 

ارزش معاملات خرد نیز با رشد 64 درصدی به 7 هزار و 312 میلیارد تومان افزایش یافت که بالاترین رقم در 3 ماه اخیر است. 

از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین 27 میلیون و 600 هزار تومان و میانگین سرانه فروش 20 میلیون و 300 هزار تومان بود. 

علاوه بر این دیروز شاهد ورود پول حقیقی بودیم. شتران، وپاسار، شپدیس، کویر و شبندر بیشترین ورود را ثبت کردند. اما نمادهای بزرگی خروج پول داشتند که سهم شستا، فولاد، خودرو و خساپا بیشتر از بقیه نمادها بود. اتفاقی که نشان می‌دهد در برخی نمادها تقاضای حقوقی بیشتر بوده است. 

دیروز در نیم ساعت ابتدایی نرخ رشد شاخص بیشتر بود اما پس از آن در روندی جالب توجه شاخص با نرخ مثبتی رشد کرد و تا پایان به صعود ادامه داد. تمامی فاکتورهای عملکردی بازار مثبت بود و بازار با مازاد تقاضای 462 میلیارد تومانی بسته شد. بدین ترتیب شاخص توانست با قدرت به کانال بالاتر برسد و مرزهای مهمی را پشت سر بگذارد. با توجه به سقف شکنی شاخص هم نیز، به نظر می‌رسد امروز هم معاملات بازار سبزپوش آغاز شود.

پیش بینی بورس