به گزارش اکوایران، شرکت ذوب آهن اصفهان مدتی است با مشکل تأمین مواد اولیه و مخصوصاً سنگ آهن مواجه است. مدیر عامل این مجموعه امروز از یک مزایده بزرگ در این شرکت و برنده شدن در آن خبرداد. ایرج رخصتی در مصاحبه با بورس 24 گفت: ذوب آهن امروز برنده مزایده معدن سنگ آهن ققنوس یک شده است. جزئیات بیشتر پس از ابلاغ به طور حتم در کدال اطلاع رسانی خواهد شد. خیلی خوشحالیم که برنده این مزایده شدیم، چرا که با این حرکت رو به جلو هم تا حدود زیادی چالش سنگ آهن مصرفی شرکت مرتفع می شود و شرکت از این محل به سودآوری خوبی خواهد رسید. در این مزایده رقیب اصلی ذوب آهن، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بود.

معدن ققنوس یک در مجتمع معادن سنگ‌آهن سنگان خواف واقع در استان خراسان رضوی است. قبل از این مزایده، سخنگوی وزارت صمت گفته بود: آذر ماه سال ۱۴۰۰ پروانه بهره برداری شرکت فعال در معدن ققنوس یک، باطل شده و از همان زمان به بعد این معدن غیر فعال است، اما تمامی کارگران آن در سایر معادن ساماندهی و مشغول به کار شده اند. بعد از ابطال پروانه بهره برداری، شرکت سابق اقدام به شکایات متعدد کرد که رسیدگی به هر کدام از آن ها زمان بر بود، همچنین بعد از ابطال پروانه بهره برداری در شورای معدن استان و شورای عالی معادن کشور مصوب شد که بهره برداری از معدن ققنوس، یک سال به شرکت دولتی ایمیدرو واگذار شود و در این مدت زمینه مناقصه و واگذاری به بهره بردار جدید مهیا شود که اکنون این کار در حال انجام است. شکایات متعدد در دیوان عدالت اداری توسط بهره بردار سابق باعث شد زمان زیادی صرف تعیین تکلیف این موضوع شود.

نماد ذوب آهن اصفهان امروز با انتشار این خبر صف خرید شد و قیمت این نماد 5 درصد افزایش یافت. معاملات نماد ذوب آهن به شکلی بود که این نماد با 187 واحد تأثیر مثبت، سومین اثر مثبت را بعد از نماد های فارس و فخاس بر شاخص کل داشت. سهام شرکت ذوب آهن اصفهان امروز 27.39 میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشت در حالی که این نماد در پنج روز معاملاتی اخیر با خروج پول حقیقی مواجه بوده است.