به گزارش اکوایران، فروش ماهانه شرکت ذوب آهن اصفهان در سال جاری 27.15 درصد به نسبت 5 ماهه ابتدایی سال 1400 افزایش یافته است. ذوب آهن در سال 1400 بیش از 35 هزار میلیارد تومان فروش داشته که متوسط فروش ماهانه این شرکت را به 2 هزار و 920 میلیارد تومان رسانده بود. قیمت سهام ذوب آهن در سال جاری 15.5 درصد رشد داشته است اما چیزی که در این روزها باعث شده تا سهام ذوب آهن برای سرمایه گذاران جلب توجه کند روند جذب پول حقیقی در این نماد است.

فروش ماهانه شرکت ذوب آهن اصفهان

شرکت ذوب آهن اصفهان در سال 1400 توانسته است 35 هزار و 50 میلیارد تومان فروش کند. این شرکت در 5 ماهه امسال 16 هزار و 647 میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت 13 هزار و 92 میلیارد تومانی که در 5 ماهه ابتدایی سال قبل فروخته 27.15 درصد رشد را تجربه کرده است. متوسط فروش ماهانه ذوب آهن در 5 ماهه امسال 3 هزار و 330 میلیارد تومان است و در 5 ماهه ابتدایی سال قبل 2 هزار و 618 میلیارد تومان بوده است. بیش ترین رشد فروش ماهانه به نسبت ماه مشابه در سال قبل نیز خرداد ماه امسال با 40 درصد رشد فروش به ثبت رسانده است. در کل روند فروش ذوب آهن در سال جاری رشد متناسبی داشته است.

فروش ذوب

خالص جریان پول حقیقی

نماد ذوب در 20 روز معاملاتی اخیر  توانسته است 90.5 میلیارد تومان خالص جریان پول حقیقی داشته باشد. این جذب پول حقیقی در هفته های اخیر ، سهام ذوب آهن اصفهان را جز  سهام های مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار داده است. نماد ذوب در 20 روز معاملاتی اخیر تنها 5 روز با خروج پول حقیقی مواجه بوده است و در 15 روز دیگر ورود پول داشته است. این در حالی است که در روز هایی که سهام ذوب آهن خروج پول داشته است؛ خالص جریان پول حقیقی روزانه به منفی 5 میلیارد تومان نمی رسد اما در روز های مثبت، این عدد تا 32 میلیارد تومان رسیده است.

جریان ذوب

بازدهی نماد ذوب از ابتدای سال

روند قیمتی صعودی ذوب آهن در فروردین ماه امسال مشابه کانال صعودی شاخص کل بورس از اسفند 1400 شروع شده بود. روند صعودی قیمت سهام ذوب آهن در شروع سال جاری تا 27 اردیبهشت ماه ادامه داشت و در این روز کف کانال صعودی شکسته شد و قیمت سهام ذوب آهن نیز وارد یک کانال جدید شد. تغییر روند قیمت سهام ذوب آهن باعث شد تا قیمت این سهم دو ماه و سیزده روز در یک کانال نزولی قرار گیرد و به کف تاریخی یک ساله برسد. در روز 11 مرداد ماه سقف کانال نزولی شکسته شد و رشد 10 روزه خوبی در این سهم شکل گرفت. در دوهفته اخیر نیز از شیب روند صعودی کاسته شده اما هنوز احتمال ورود دوباره سنگین پول حقیقی در این نماد وجود دارد و در این صورت می توان چند موج صعودی دیگر برای هفته های آتی سهام ذوب آهن متصور بود. از طرفی با وجود افزایش احتمال نهایی شدن برجام، احتمال ایجاد شدن سیگنال های منفی برای این سهم به دلیل دلاری بودن آن نیز وجود دارد.

بازدهی ذوب