رپرتاژ آگهی:  خصوصاً پایتخت نشینان که در اولین فرصت و تعطیلی برای فرار از دود، آلودگی و شلوغی تهران، خودشان را به شمال کشور رسانده و استراحتی متفاوت را برای خود رقم می‌زنند. شمال ایران تفریحات متفاوتی دارد. تفریحات متعدد و متفاوت آبی، کوهنوردی، جنگل‌گردی، برگزاری کمپ‌ها و دورهمی‌ها در دل طبیعت، از جمله فعالیت‌های دلچسبی هستند که تمام افراد از انجام آن‌ها لذت می‌برند. حالا در ادامه این مطلب با راهنمای سفر به شمال ایران ما را همراهی کنید.

بهترین زمان و فصل برای سفر به شمال کشور و رزرو هتل در آنجا

خطه شمال کشور مانند جنوب ایران رطوبت دارد، اما به گرمی جنوب نیست. در هر حال همه ما وقتی تصمیم به انجام سفر می‌گیریم دوست داریم که بهترین فصل و بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنیم. برای سفر به شمال ایران بهترین زمان، فصل‌های بهار و پاییز هستند. در فصل تابستان رطوبت هوا زیاد است و بدون شک این رطوبت برای همه قابل تحمل نیست.

ضمن اینکه در فصل زمستان شما با آب و هوای بسیار سرد و بارش‌های شدید و تندی در شمال کشور روبرو هستید که همین موضوع سبب می‌شود فصل زمستان هم برای سفر شما به شمال کشور مناسب نباشد. اما در عوض فصل بهار مانند سایر نقاط کشور، در شمال شما را با آب و هوایی دلچسب و معتدل روبرو خواهد کرد که می‌تواند بهترین هتل های رامسر و یا شهر های دیگر رارزرو کنید.

البته اگر در ییلاقات شمال کشور ویلا یا خانه دارید و بی‌نیاز از رزرو هتل هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً در فصل تابستان عازم شمال شده و در ارتفاعات از مطبوع‌ترین آب و هوای موجود لذت ببرید. ییلاقات شمال ایران که در ارتفاعات قرار دارند، بهترین گزینه برای سفر در فصل تابستان هستند.

بهترین جنگل‌ها در شمال ایران و رزرو هتل در آنجا

همانطور که گفتیم یکی از تفریحات در شمال کشور، جنگل‌گردی و لذت بردن از طبیعت بکر و همیشه سرسبز این منطقه است. جنگل‌های هیرکانی مثل پهنه لاجوردی خزر از جمله جاذبه‌های شمال کشور به حساب می‌آیند. پس اگر به شمال کشور سفر کردید، فراموش نکنید که بلافاصله بعد از انجام امور پذیرش در هتل چالوس، حتماً خودتان را به جنگل‌های سرسبز منطقه رسانده و از زیبایی‌های بی‌انتهای این جنگل‌ها لذت ببرید. در ادامه لیست جنگل‌های شمال کشور را با هم مرور خواهیم کرد.

جنگل کجوز

جنگل واز

جنگل ناهارخوران

جنگل سه هزار

جنگل سی سنگان

جنگل دو هزار

جنگل النگ دره

جنگل دالخانی

و در نهایت جنگل گیسوم

لیست بلند بالای جنگل‌های زیبا و همیشه سرسبز شمال کشور هستند.

بهترین سواحل در شمال ایران

همانطور که می‌دانید یکی از بی‌نظیرترین مناطق تفریحی در شمال کشور، سواحل متعدد دریای خزر است که تفریحات بی‌شماری در آن‌ برای گردشگران و مسافران تعبیه شده است. بعد از جنگل‌گردی، پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت بکر شمال کشور، توصیه می‌کنیم که خودتان را به سواحل دریای خزر برسانید. تماشای غروب آفتاب، قدم زدن در ساحل، آبتنی و غواصی و انجام انواع تفریحات موجود در ساحل دریای خزر، همگی ‌می‌توانند شما را به وجد آورند. پس توصیه می‌کنیم حالا که مراحل پذیرش و اقامت خودتان در هتل پارسیان خزر را انجام داده و وسایلتان را تحویل داده‌اید، اول به جنگل رفته و سپس خود را به سواحل بی‌نظیر شمال کشور برسانید، یا بلعکس! در ادامه ما لیست تمام سواحل شمال ایران را به شما ارائه می‌کنیم.

ساحل رامسر

ساحل متل قو

ساحل نمک آبرود

ساحل چمخاله

ساحل آستارا

ساحل بندر کیاشهر

و ساحل بندر انزلی

تمام لیست بلند بالای سواحل شمال کشور را تشکیل می‌دهند.

بهترین سوغاتی‌های خطه شمال ایران

تمام ایران مملو از سوغاتی‌های جذابی است که شما در زمان سفر نمی‌توانید از دیدن، خریدن و لذت بردن از آن‌ها چشم پوشی کنید. این موضوع در مورد خطه شمال کشور ایران نیز کاملاً صادق است. شما در این منطقه سوغاتی‌های متفاوتی از صنایع دستی و خوراکی‌های متنوعی را مشاهده می‌کنید که مختص شمال هستند و در هیچ قسمتی از ایران نمی‌توانید همپا و همانند آن‌ها را پیدا کنید.

در شمال ایران می‌توانید انواع ترشیجات، شوریجات، لواشک و آلوچه، ماهی‌های خوش عطر و معطر، سبزی‌های کوهی و تازه، رب، چای، لواشک، زیتون و مربا و انواع و اقسام غذاهای محلی و لذیذ را مشاهده و نوش جان کنید.

در ادامه صنایع دستی شمال کشور هم شما را متحیر و متعجب می‌کنند. ظروف و وسایل چوبی و حصیری همینطور صنایع دستی مانند قالیچه‌‌ها و فرش‌های زیبای پشمی که با پشم واقعی و رنگ‌های طبیعی طراحی و بافته شده‌اند، از دیگر جاذبه‌های این منطقه به حساب می‌آیند.

بهترین رستوران‌های خطه شمال ایران و رزرو هتل در آنجا

بدون شک شمال ایران غذاهای جذاب و متنوعی دارد که نباید امتحان کردن و نوش جان کردن آ‌ن‌ها را فراموش کنید. شما با رزرو هتل رشت به راحتی می‌توانید از غذاهای رستوران هتل هم استفاده کنید. اما ما در ادامه بهترین رستوران‌های شمال را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده کنید. هرچند بدون شک با قدم زدن در شمال کشور و کوچه‌ها و خیابان‌های سرسبز این خطه بدون اینکه آدرس رستوران‌ها را بدانید، تنها با استشمام رایحه دلپذیر غذاها، به سمت رستوران‌های شهر کشیده خواهید شد. حالا این شما و این لیست بهترین رستوران‌های شمال کشور:

رستوران آبادگران

رستوران دلفین چالوس

رستوران آلاچیق

رستوران هودین

رستوران حسن رشتی

رستوران خاور خانم

و رستوران کشتی

از جمله بهترین رستوران‌های معروف در شمال کشور بحساب می‌آیند. در این رستوران‌ها حتما غذاهای محلی منطقه و غذاهای دریای شمال کشور را امتحان کنید. مطمئن باشید عاشق این غذاها خواهید شد.

بهترین سفر به شمال کشور با بهترین‌ها

ما در این مطلب سعی کردیم یک راهنمای سفر کوتاه اما جامع و کاربردی در مورد سفر به شمال کشور را ارائه کنیم. البته برای سفر به شمال کشور شما می‌توانید از مجموعه‌های گردشگری و مسافرتی مختلفی استفاده کنید تا رزرو بلیط هواپیما، هتل و کارهای پذیرش شما در شهر مقصد را انجام دهند. اما در این بین توصیه ما به شما استفاده از خدمات مجموعه اسنپ تریپ است. مجموعه‌ای که تلاش می‌کند با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات، جذاب‌ترین سفرها را برای مراجعین و مسافران خود رقم بزند.