علی‌محمد مختاری در حاشیه برگزاری هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به خشکاندن و قطع چندین اصله درخت در مجموعه ورزشی انقلاب اظهار کرد: ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که تمام درختان در مجتمع‌های به این شکل توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران پلاک‌کوبی شده‌اند و در واقع این درختان دارای شناسنامه هستند و در مورد خشکاندن تعدادی از درختان در مجموعه ورزشی انقلاب نیز شهرداری تهران از قبل ورود پیدا کرده است.

وی در رابطه با پرونده قطع و خشکاندن چندین اصله درخت در مجموعه ورزشی انقلاب گفت: در این مجموعه بالغ بر 19 هزار اصله درخت کاشته شده است و دارای شناسنامه است که متأسفانه مسئولان این مجموعه در گذشته نسبت به خشکاندن و از بین بردن چندین اصله درخت با بن بالا اقدام کرده‌اند که در همین زمینه سازمان بوستان‌ها شکوائیه‌ای را تنظیم و از طریق مراجع قضایی موضوع را پیگیری کرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: پس از پیگیری قضایی شهرداری تهران، دادگاه حکم به برائت مسئولان مجموعه ورزشی انقلاب داد و در ادامه شهرداری تهران این پرونده را پیگیری و در نهایت این مسئله به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه قطعاً شهرداری تهران پیگیر برخورد با عاملان از بین بردن چندین اصله درخت با بن بالا در مجموعه ورزشی انقلاب است، گفت: این مسئله از طریق دادگاه تجدیدنظر پیگیری و نتیجه آن به افکار عمومی اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با تأکید بر اینکه هیچ شخص، نهاد و مجموعه‌ای حق ندارد درختان را خشک و قطع کند و از بین ببرد، گفت: چنانچه درخت یا درختانی نیز دچار بیماری و آفت هم شوند این موضوع باید از طریق کمیسیون ماده هفت پیگیری شود و مورد بررسی قرار بگیرد و چنانچه در نهایت این کمیسیون تصمیم به قطع چنین درختانی بکند باید دو برابر بن این درختان در همان منطقه و محدوده غرس شوند.

مختاری با بیان اینکه پرونده خشکاندن و قطع چندین اصله درخت با بن بالا در مجموعه ورزشی انقلاب در تاریخ 19 مرداد 1401 به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده شده است، گفت: روز گذشته نیز نماینده سازمان بازرسی کل کشور در محل قطع درختان در مجموعه ورزشی انقلاب حاضر شد و موضوع به‌طور ویژه پیگیری می‌شود.