به گزارش اکوایران ،تعدادی از اعضای شورای شهر تهران مبتلا به کرونا شده‌اند. از همان جلسه‌ای که شهردار تهران به صحن علنی آمد تا از بودجه 56 هزار و 800 میلیاردی‌اش دفاع کند. او سرفه می‌کرد و در میانه سخنانش از اعضا عذرخواهی کرد و گفت ببخشید که نفس کم می‌آورم. این نشانه‌ها درزمانی که قراردادهای پزشکی می‌گوید چیزی به نام سرماخوردگی نداریم و هر نشانه‌ای مانند سرفه و تنگی نفس می‌تواند علائم کرونا باشد، این نگرانی را ایجاد می‌کند که شهردار تهران نیز مبتلا به کرونا باشد. موضوعی که تاکنون از سوی روابط عمومی شهرداری تهران نه تایید و نه رد شده است.

مهدی چمران در آن جلسه گفت که در ابتدای جلسه به او گفته‌اند که شهردار سرماخورده است و برای او آرزوی سلامتی کرد. اما علیرضا زاکانی در این جلسه در زمان توضیحاتش ماسک از صورت برداشت و با اعضای شورا سخن گفت .

فیلم‌بردار و عکاس شورای شهر تهران که نزدیک به شهردار تهران  بوده‌اند به کرونا مبتلا شده‌اند. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران و احمد علوی نیز اولین اعضایی بودند که ابتلای آن‌ها به کرونا اعلام شد .

احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت شورای شهر هم به کرونا مبتلا شده است . سخنگوی شورای شهر تهران معتقد است که از شهردار تهران کرونا نگرفته است و در جلسات کمیسیون‌ها کسانی بوده‌اند که مبتلا بوده و در همین جلسات به کرونا مبتلا شده‌اند؛ اگر این‌گونه باشد تعداد مبتلایان به کرونا در شورای شهر تهران تعداد بالاتری باشد .

در دوره گذشته شورای شهر تهران که حدود یک سال و نیم  جلسات به‌صورت ترکیبی  برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. در جلسات ترکیبی برخی از اعضای شورای شهر تهران در صحن حضور داشتند و برخی نیز به‌صورت مجازی. مدیران شهری اغلب به‌صورت مجازی توضیحات خود را مطرح می‌کردند و تصویر آن‌ها نیز از تلویزیون صحن پخش می‌شد از همین دوره بود که پخش آنلاین جلسات شورا برای خبرنگاران آغاز شد.

آن زمان محسن هاشمی رئیس شورای پنجم شهر تهران در خصوص قانونی بودن جلسات شورای شهر به رسانه‌ها گفته بود: جلسات ما به‌صورت ترکیبی است و اگر ستاد کرونا وضعیت ما را قبول نکند و دستور به تعطیلی جلسات حضوری دهد به‌راحتی می‌توانیم جلسات را مجازی برگزار کنیم و در این زمینه از طریق شورای عالی استان‌ها از هیات وزیران مجوز گرفته و در آیین‌نامه داخلی نیز این مسئله مورد تأکید است.

به گفته هاشمی حتی جلسات کمیسیون‌ها و کمیته‌ها نیز به‌صورت مجازی برگزار می‌شد اما به نظر می‌رسد شورای شهر ششم چندان به این شیوه اعتقادی ندارد و تنها حضور فیزیکی اعضا موردتوجه است. حضوری که می‌تواند در جلسات حساس و رای گیری‌های مهم برای دیگران خطرساز باشد.