به گزارش اکوایران، نیکی هیلی، تنها رقیب دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده به طور رسمی از ادامه این رقابت کناره‌گیری کرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، هیلی روز چهارشنبه در کارولینای جنوبی و در جمع هواداران خود به طور رسمی اعلام کرد: «اکنون زمان تعلیق فعالیت‌های کمپین من فرا رسیده است. من گفتم می‌خواهم صدای آمریکایی‌ها شنیده شود. من این کار را کردم و از آن پشیمان نیستم. اگرچه من دیگر نامزد نخواهم بود، اما از استفاده از صدایم برای چیزهایی که به آنها اعتقاد دارم دست نخواهم کشید».

هیلی در جریان اعلام پایان کارزار انتخاباتی خود به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تبریک گفت، اما نسبت به حمایت از او خودداری کرد. او گفت: «به احتمال زیاد، دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در زمان برگزاری کنوانسیون حزب ما در ماه ژوئیه خواهد بود. من به او تبریک می گویم و برای او آرزوی موفقیت می کنم. برای هر کسی که رئیس جمهور آمریکا می شود آرزوی سلامتی دارم. کشور ما آنقدر ارزشمند است که اجازه ندهیم اختلافات ما بین ما تفرقه بیاندازد». هیلی افزود: «اکنون این به دونالد ترامپ بستگی دارد که آرای کسانی را که در حزب ما و فراتر از آن از او حمایت نکردند را به دست آورد. و من امیدوارم که او این کار را انجام دهد».

هیلی به عنوان تنها رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مبارزات انتخاباتی مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان ظاهر شده بود. در حالی که ترامپ در 14 رقابت از 15 رقابت حزب جمهوری خواه در روز سه‌شنبه بزرگ را پیروز شد، هیلی تنها با غلبه در رقابت ایالت ورمونت توانست رنگ پیروزی را ببیند.

در مجموع انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در روز سه‌شنبه بزرگ، هیلی تنها 43 امتیاز به دست آورد، در حالی که ترامپ 764 امتیاز را کسب کرد.

قبل از انتخابات مقدماتی کارولینای جنوبی در ماه فوریه، هیلی قول داده بود که در رقابت‌های انتخاباتی تا سه‌شنبه بزرگ در 5 مارس باقی بماند و گفت که به رقابت در انتخابات مقدماتی تا زمانی ادامه می‌دهد «که آخرین نفر رای دهد، زیرا من به آمریکای بهتر و درخشان‌تر اعتقاد دارم. آینده‌ای برای بچه‌های ما.»

هیلی که سفیر ترامپ در سازمان ملل متحد بود، آخرین کاندیدای اصلی از میان ده‌ها نامزدی بود که در رقابت با رئیس جمهور سابق در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه شکست خورد. 

نیکی هیلی