دیروز دلار نتوانست بالای مرز ۳۰ هزار تومانی پایداری کند و به کانال ۲۹ هزار تومانی برگشت. برگشت دلار به زیر مرز ۳۰ هزار تومان، از نگاه برخی فعالان به معنای آن است که بازیگران افزایشی قدرت کامل را در بازار در دست ندارند و بازارساز هم چنان قادر است که روند قیمت اسکناس آمریکایی را مدیریت کند. 

 به باور تحلیل گران فنی، تا زمانی که اسکناس آمریکایی زیر مرز ۳۰ هزار تومانی قرار دارد و نتواند از محدوده مقاومتی ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان عبور کند،‌ فعالیت خریداران در بازار ارز افزایش نخواهد یافت. 

در مقابل، بازار دیروز تا حدی توانست حمایت ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومانی را حفظ کند ولی اگر این حمایت شکسته شود، دلار می تواند دچار نزول بیشتر شود و به سوی محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان نفوذ کند. 

به گفته فعالان، برخی معامله گران تصور می کنند که بازارساز به دنبال آن است که دلار را در بالاترین قیمت ممکن، پیش از توافق هسته ای به فروش برساند. همین عامل موجب شده که بازیگران ارزی تا حدی برای قرار گرفتن در موقعیت خرید احتیاط کنند. با این حال، انتظارات سیاسی تا حدی نسبت به نتیجه مذاکرات سیاسی تا حدی تغییر کرده است و این موضوع ممکن است به تدریج زمینه افزایش فعالیت دلاری ها شود و هراس از بازارساز را کمرنگ تر کند.